Gigantul aerian low-cost Ryanair, îngenuncheat de coronavirus. Desființează 3.000 de locuri de muncă și reduce masiv salariile
Ryanair
Operatorul irlandez Ryanair, cea mai mare companie low-cost din Europa, a anunțat vineri că intenționează să desființeze 3.000 de locuri de muncă și să reducă salariile angajaților.
Potrivit unui comunicat al operatorului, pe lângă cele 3.000 de locuri de muncă ce vor fi desființate, angajații rămași vor primi salarii cu 20% mai mici, în efortul de a recupera din pierderile masive generate de pandemia cu coronavirus, care a afectat aviația la nivel mondial.
“Ryanair va notifica în scurt timp sindicatele în legătură cu programul de restructurare și de reducere a numărului locurilor de muncă, care va începe în iulie 2020”, se arată într-o informare a operatorului către investitori.
Compania a anunțat, totdată, că intenționează să închidă mai multe baze din Europa, până când traficul aerian pe continent va reveni la normal.
Potrivit companiei, recuperarea numărului de pasageri și a cererii atinse înainte de izbucnirea pandemiei va dura cel puțin doi ani, „cel mai devreme” până în vara anului 2022.
Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa după numărul de pasageri, opera înainte de pandemie 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Bucureşti şi Craiova.
O măsură similară a luat și compania aeriană Wizz Air, care a anunţat recent că va elimina 1.000 de locuri de muncă şi va tăia salariile pentru restul angajaţilor, în contextul eforturilor pentru limitarea impactul financiar al pandemiei de coronavirus.
Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală şi de Est, a precizat că cele 1.000 de locuri de muncă eliminate reprezintă echivalentul a 19% din personalul său. De asemenea, salariile piloţilor, personalului însoţitor şi angajaţilor din birouri vor fi diminuate, în medie, cu 14%. Directorul general József Váradi şi ceilalţi membri ai Consiliului director vor suferi o scădere a salariilor cu 22%.
La finalul lunii martie, Ryanair a anunţat că nu va mai opera zboruri în lunile aprilie şi mai, din cauza restricţiilor impuse pentru frânarea pandemiei de coronavirus, aducându-și toată flota la sol.
"În acest moment, nu preconizăm operarea de zboruri în lunile aprilie şi mai, dar aceasta depinde clar de recomandările Guvernului şi noi întotdeauna am respectat instrucţiunile", explica, în martie, într-un comunicat, Michael O'Leary, CEO-ul companiei.
Acesta a spus că pune la dispoziţia "tuturor guvernelor" avioanele companiei pentru a efectua repatrieri şi zboruri esenţiale pentru transportul de medicamente, echipamente de protecţie şi, dacă va fi nevoie, alimente de urgenţă.
O'Leary a adăugat că "nimeni nu ştie" cât timp va dura "blocajul" provocat de COVID-19, însă "experienţa Chinei" sugerează că perioada de contagiune şi diminuare a propagării virusului ar putea fi de trei luni.
Traficul aerian de pasageri a fost paralizat aproape complet pe teritoriul Europei, dar și în întreaga lume, ca urmare a restricțiilor de călătorie impuse de statele lumii pentru a stopa răspândirea coronavirusului.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS