Potrivit unui comunicat al operatorului, pe lângă cele 3.000 de locuri de muncă ce vor fi desființate, angajații rămași vor primi salarii cu 20% mai mici, în efortul de a recupera din pierderile masive generate de pandemia cu coronavirus, care a afectat aviația la nivel mondial.

Ryanair va notifica în scurt timp sindicatele în legătură cu programul de restructurare și de reducere a numărului locurilor de muncă, care va începe în iulie 2020”, se arată într-o informare a operatorului către investitori.

Compania a anunțat, totdată, că intenționează să închidă mai multe baze din Europa, până când traficul aerian pe continent va reveni la normal.

Citește și: Încă o lovitură pentru Ryanair, după ce a oprit toate avioanele la sol din cauza pandemiei. Gigantul low-cost, obligat să schimbe prețurile

Potrivit companiei, recuperarea numărului de pasageri și a cererii atinse înainte de izbucnirea pandemiei va dura cel puțin doi ani, „cel mai devreme” până în vara anului 2022.

Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa după numărul de pasageri, opera înainte de pandemie 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Bucureşti şi Craiova.

O măsură similară a luat și compania aeriană Wizz Air, care a anunţat recent că va elimina 1.000 de locuri de muncă şi va tăia salariile pentru restul angajaţilor, în contextul eforturilor pentru limitarea impactul financiar al pandemiei de coronavirus.

Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală şi de Est, a precizat că cele 1.000 de locuri de muncă eliminate reprezintă echivalentul a 19% din personalul său. De asemenea, salariile piloţilor, personalului însoţitor şi angajaţilor din birouri vor fi diminuate, în medie, cu 14%. Directorul general József Váradi şi ceilalţi membri ai Consiliului director vor suferi o scădere a salariilor cu 22%.

La finalul lunii martie, Ryanair a anunţat că nu va mai opera zboruri în lunile aprilie şi mai, din cauza restricţiilor impuse pentru frânarea pandemiei de coronavirus, aducându-și toată flota la sol.

"În acest moment, nu preconizăm operarea de zboruri în lunile aprilie şi mai, dar aceasta depinde clar de recomandările Guvernului şi noi întotdeauna am respectat instrucţiunile", explica, în martie, într-un comunicat, Michael O'Leary, CEO-ul companiei.

Acesta a spus că pune la dispoziţia "tuturor guvernelor" avioanele companiei pentru a efectua repatrieri şi zboruri esenţiale pentru transportul de medicamente, echipamente de protecţie şi, dacă va fi nevoie, alimente de urgenţă.

O'Leary a adăugat că "nimeni nu ştie" cât timp va dura "blocajul" provocat de COVID-19, însă "experienţa Chinei" sugerează că perioada de contagiune şi diminuare a propagării virusului ar putea fi de trei luni.

Traficul aerian de pasageri a fost paralizat aproape complet pe teritoriul Europei, dar și în întreaga lume, ca urmare a restricțiilor de călătorie impuse de statele lumii pentru a stopa răspândirea coronavirusului.