Wizz Air concediază aproape 20% din personal şi taie salariile angajaților care rămân, în condiţiile în care avioanele sunt blocate la sol
Wizz Air
Compania aeriană low-cost Wizz Air a anunţat marţi că va elimina 1.000 de locuri de muncă şi va tăia salariile pentru restul angajaţilor, în contextul eforturilor pentru limitarea impactul financiar al pandemiei de coronavirus.
Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală şi de Est, a precizat că cele 1.000 de locuri de muncă eliminate reprezintă echivalentul a 19% din personalul său, scrie Reuters, preluată de Agerpres.
De asemenea, salariile piloţilor, personalului însoţitor şi angajaţilor din birouri vor fi diminuate, în medie, cu 14%. Directorul general József Váradi şi ceilalţi membri ai Consiliului director vor suferi o scădere a salariilor cu 22%.
În prezent, Wizz Air operează la 3% din capacitate şi compania susţine că dispune de lichidităţi în valoare de 1,5 miliarde de euro, ceea ce îi conferă o poziţie financiară solidă.
Analiştii de la Citi susţin că Ryanair şi Wizz Air vor fi singurele mari companii aeriene din Europa care nu vor fi nevoite să recurgă la o refinanţare.
Pandemia de coronavirus a paralizat transportul aerian, singurele zboruri care mai operează având drept scop repatrierea cetăţenilor.
Aeroportul Heathrow din Londra, în mod tradiţional cel mai aglomerat din Europa, estimează că în luna aprilie numărul pasagerilor va scădea cu peste 90% comparativ cu luna aprilie a anului trecut.
Înainte de pandemie, Wizz Air oferea zboruri pe 700 de rute de la 25 de baze, ce asigurau conexiunea între 155 de destinaţii din 45 de ţări.
Giganții aerieni ai Europei pică unul câte unul, din cauza pandemiei
Asociaţia Internaţională de Transportat Aerian (IATA) a avertizat că numeroase companii aeriene ar putea să nu supravieţuiască celui de-al doilea trimestru, din cauza crizei de lichidităţi provocate de pandemia de coronavirus.
În consecință, cele mai mari companii aeriene de pe continent caută sprijin la stat, pentru a putea supraviețui coronavirusului.
Compania aeriană Air France-KLM a cerut fonduri de urgenţă de miliarde de euro de la statul francez, în timp ce negociază obţinerea unor credite de la bănci, care vor fi garantate de Franţa şi Olanda.
Potrivit publicaţiei franceze de afaceri Les Echos, operatorul aerian franco-olandez a cerut o infuzie de numerar imediat, pentru a-şi îndeplini necesităţile în următoarele patru - cinci luni, în condiţiile în care guvernele din întreaga lume se grăbesc să îşi sprijine companiile aeriene care se confruntă cu spectrul insolvenţei, pe măsură ce pandemia de coronavirus (COVID-19) se extinde, paralizând traficul aerian.
Și Guvernul german poartă discuţii pentru a acorda companiei aeriene Lufthansa ajutoare de stat în valoare de mai multe miliarde de euro şi ar putea să preia o participaţie la compania aeriană, care a imobilizat la sol 90% din flota sa din cauza pandemiei de coronavirus, au declarat pentru Reuters, surse din apropierea acestui dosar.
Autorităţile de la Berlin şi compania aeriană discută un posibil împrumut precum şi o posibilă investiţie de capital, în condiţiile în care Lufthansa intenţionează să trimită peste 60% din angajaţi în şomaj parţial pentru a face faţă scăderii drastice a traficului aerian, au declarat sursele citate de Reuters. Acestea au adăugat că Lufthansa lucrează cu o serie de bănci, inclusiv Deutsche Bank şi Goldman Sachs, în discuţiile sale cu Guvernul german.
Austrian Airlines (AUA) este, de asemenea, în negocieri cu Guvernul privind un ajutor de stat pentru a salva locurile de muncă şi a păstra Viena ca hub de transfer pentru zborurile pe distanţe lungi, a anunţa compania aeriană austriacă, adăugând că discuţiile sunt în stadiu preliminar şi ar putea dura câteva săptămâni.
Austrian Airlines, o filială a grupului german Lufthansa, a indicat că ar putea avea loc concedieri. Lufthansa, care a închis operatorul low-cost Germanwings, a redus numărul zborurilor şi programul de lucru, în încercarea de a face faţă unei crize de sănătate care a obligat guvernele să impună restricţii draconice cu privire la călătorii.
Cât de mulţi din cei 7.000 de angajaţi îşi vor pierde locurile de muncă va depinde de ajutorul de la stat şi de rapiditatea cu care industria aeriană va reuşi să repornească, a declarat un purtător de cuvânt al AUA.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



.jpg?fm=jpg&q=80&fit=max&crop=3543%2C2362%2C0%2C0&w=1280)
RSS