Dupa ce a vrut soarele Greciei, Germania aspira la cerul Angliei. Planurile nemtilor cu spatiul aerian britanic
Germania planuieste sa detina controlul “cerului” Marii Britanii, prin achizitionarea serviciilor de control aerian.
Cu o medie de doua milioane de zboruri pe an in Marea Britanie, lupta asupra controlului spatiului aerian se dovedeste a fi apriga, noteaza publicatia britanica. Ambitia nemtilor are legatura cu intentia guvernului britanic de a vinde 49% din actiunile Serviciilor Nationale de Trafic Aerian (NATS), noteaza Daily Mail.
Masura face parte din strategiile de urgenta ale Angliei de a aduce bani la buget. NATS, care inregistreaza anual un profit de 106 milioane de lire sterline, a fost privatizat in 2001 de guvern, in ciuda temerilor vizavi de “privatizarea cerurilor”.
Anul trecut, cancelarul George Osborne spunea ca guvernul britanic era dispus sa vanda 49% din actiunile NATS, a caror valoare era estimata la 500 de milioane de lire sterline, pentru a aduna fonduri la bugetul de stat.
Ieri, un purtator de cuvand al companiei germane Deutsche Flugsicherung a declarat: „Putem confirma ca DFS si-a exprimat intentia de a cumpara participatia de 49% din actiunile NATS. Suntem siguri ca va exista o buna cooperare intre noi si partea operationala a afacerii.”
Pentru moment, proiectul se afla in faza de inceput din cauza temerilor cu privire la investitiile straine in spatiul aerian britanic. Daily Mail noteaza faptul ca DFS a cerut deja consultanta investitorilor in vederea achizitionarii actiunilor. Compania germana a prezentat, totodata, "o solutie industriala" care ar presupune investitii alaturi de Airline Group, grup ce detine British Airways, easyJet, Virgin Atlantic si alti operatori de zbor.
Germania: Afacerea va revolutiona controlul traficului aerian
Airline Group detine 42% din actiunile NATS. Nemtii cred ca tranzactia ar putea revolutiona controlul traficului aerian din Europa, prin desfiintarea operatiunilor traditionale de control, care cauzeaza blocaje in spatiul aerian. Totodata, nemtii vor sa oblige proprietarii de aeronave sa colaboreze cu mai multe agentii pentru curse trans-continentale.
Decizia guvernului britanic de a vinde din actiunile NATS s-a confruntat deja cu reactii negative din partea liderilor sindicali. Garry Graham, Secretarul Aviatiei UK, care reprezinta peste 3.000 de controlori aerieni, ingineri si specialisti in domeniu, este de parere ca: „Noi am avertizat guvernul britanic ca aceasta este o cursa in care n-ar trebui sa se imbarce.”
„Controlul traficului aerian reprezinta o parte vitala a infrastructurii Marii Britanii. Un sistem de control eficient, sigur si eficace este crucial nu doar pentru economica britanica, dar si pentru fiecare membru al sistemului aerian public”, spune Graham.
In 2010, NATS a operat 2,1 milioane de zboruri, transportand peste 200 de milioane de pasageri in conditii de siguranta si eficienta in spatiul aerian britanic. Totodata, NATS ofera controlul traficului aerian pentru 15 aeroporturi din Anglia.
DFS prognozeaza peste 2,5 milioane de decolari si aterizari in aeroporturile din Germania.
S-a aratat interesata si de soarele Greciei
La inceputul lunii octombrie, Germania incerca sa gaseasca noi oportunitati create de recesiunea acuta din Grecia. Avand in vedere "fragilitatea" industriilor din aceasta perioada, cu ce ar mai putea "gira" statul elen in afara soarelui puternic ce atrage anual milioane de turisti? Grecii spera ca energia solara sa-i ajute sa-si rezolve problema datoriilor uriase, de peste 340 de miliarde de dolari, scria guardian.co.uk in octombrie.
Citeste si:
Grupul care detine American Airlines, al treilea operator aerian din SUA, a intrat in faliment
Adio Accelerat, Rapid si Personal. Vom calatori cu Regio si InterRegio, cu bilete mai scumpe VIDEO