Pe Baneasa se vor opera doar cursele VIP

"Managementul Aeroportului Otopeni nu va face bine daca forteaza companiile low cost sa se mute. Cred ca Wizz Air are o pozitie destul de buna pe piata incat sa nu plece, dar daca va trebui sa ne mutam, vom fi fortati sa ne revizuim capacitatea de transport si tarifele. Cel mai rau lucru care se poate intampla pietei de aviatie este ca, din cauza unei decizii ca aceasta, companiile sa plece si sa faca investitii pe alte piete", a declarat intr-o conferinta de presa, Jozsef Varadi.

El spune ca Aeroportul Henri Coanda (fostul Otopeni) practica tarife mai mari comparativ cu alte aerogari din regiune precum Varsovia si Budapesta.

"Este ridicol pentru ca nu exista o justificare din punct de vedere al pietei pentru aceste tarife", a afirmat directorul Wizz Air.

Ministerul Transporturilor a decis sa transforme Aeroportul Baneasa intr-o aerogara destinata curselor VIP si sa transfere zborurile low cost pe Aeroportul Otopeni pana in 2012-2013.

Compania low-cost si-a suplimentat numarul aeronavelor din Bucuresti. Introduce o noua ruta din iunie 2012

Operatorul de zbor anunta lansarea unei noi rute, precum si cresterea frecventelor pentru cele existente, incepand cu iunie 2012, prin adaugarea celei de-a 6-a aeronave bazei din Capitala.

“In anul ce urmeaza vom avea o flota compusa din 10 aeronave moderne A320 operand de la cele 4 baze: Bucuresti, Cluj Napoca, Timisoara si Tirgu Mures, reprezentand o investitie de aproximativ o jumatate de miliard de euro”, a declarat declarat CEO-ul companiei.

Wizz Air va lansa in vara anului viitor (23 iunie 2012) un nou zbor, pe ruta Bucuresti-Verona, ce va fi operat de trei ori pe saptamana, potrivit unui comunicat al companiei. Astfel, va creste numarul zborurilor din Bucuresti catre Milano Bergamo, Venetia Treviso, Madrid, Dortmund, Bari, Cuneo Torino, Forli Bologna si Pisa, care vor fi operate cu o frecventa de 3 pana la 14 zboruri pe saptamana.

Referitor la ancheta Comisiei Europene deschisa la sesizarea Carpatair cu privire la un ajutor de stat pe care Aeroportul din Timisoara l-ar fi acordat Wizz Air, Varadi estimeaza ca investigatia va fi finalizata peste un an.

"Cred ca ce se intampla la Timisoara este ca au doua companii, din care una este un competitor local care are probleme financiare. Cred ca inainte de a-si asuma punctele slabe au incercat sa dea vina pe ceilalti. Respingem vehement acuzatiile cu privire la ajutorul de stat, dar asteptam rezultatul anchetei Comisiei Europene. Este un proces lent si as fi surprins sa vad un rezultat vizibil in prima jumatate a anului viitor. Cred ca, probabil, intr-un an vom avea un rezultat", a afirmat Varadi.

CE a deschis in luna mai o investigatie la sesizarea Carpatair cu privire la relatiile contractuale dintre aeroportul din Timisoara si Wizz Air, respectiv un contract de marketing incheiat in 2008 si neplata unor taxe de aeroport in valoare de 2,6 milioane de euro, precum si reduceri suplimentare de 72% pana la 85% la toate taxele de aeroport pentru aeronavele de mare capacitate.

In luna septembrie, CE a emis o opinie preliminara conform careia discountul oferit Wizz Air "constituie fara indoiala, in conformitate cu o practica consacrata, ajutor de stat" si a transmis autoritatilor romane si operatorului aerian ca trebuie sa-si prezinte pozitia pana la 13 octombrie.

Totodata, Wizz Air a decis sa efectueze mentenanta avioanelor la Bucuresti pentru toate bazele din Romania si a schimbat furnizorul acestui serviciu.

"Anterior, realizam doar activitati de mentenanta usoara, iar pentru servicii mai complexe, aeronavele zburau catre alte locuri. Am decis sa infiintam o baza de mentenanta la Bucuresti pentru toate centrele din tara, iar serviciile vor fi asigurate de Lufthansa", a spus Varadi.

Wizz Air detine in Romania patrru baze operationale, la Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca si Targu Mures, care au generat anul trecut un trafic total de 2,16 milioane pasageri.

Reprezentantul companiei estimeaza o crestere a traficului cu 20% in acest an, la 2,76 milioane de pasageri, si de 10% pentru anul viitor, la aproximativ 3 milioane de calatori.

Flota companiei este compusa din 35 aeronave Airbus A320, ce opereaza de la 15 baze aflate in Polonia, Ungaria, Bulgaria, Romania, Ucraina, Cehia, Serbia si Lituania.

Citeste si:

Cea mai mica "masina" din lume. Masoara de 60.000 de ori mai putin decat diametrul unui fir de par uman

Strategie de marketing inedita. O companie aeriana introduce filme porno in avioane pentru a atrage clientii