Traim ca-n Evul Mediu! Jumatate din drumurile din Romania sunt inca pietruite!
Ca Romania sta prost la capitolul drumuri si cai ferate nu mai este un secret pentru nimeni. Cat de prost sta insa ne spune Institutul National de Statictica (INS), de unde aflam ca la sfarsitul anului trecut Romania avea doar 0,3% din totalul drumurilor publice cu trei benzi si 1,6%, cu patru benzi. Totodata, peste 43% dintre drumurile publice erau inca pietruite sau facute doar din pamant. Ca sa nu mai spunem ca jumatate din drumurile deja modernizate aveau durata de serviciu depasita!
Potrivit INS, in decembrie 2009, drumurile publice totalizau 81.713 km, din care 16.503 km (20,2%) drumuri nationale, 35.048 km (42,9%) drumuri judetene si 30.162 km (36,9%) drumuri comunale.
Din punctul de vedere al tipului de acoperamant, in structura retelei de drumuri publice s-au inregistrat 23.847 km (29,2%) drumuri modernizate , 22.515 km (27,6%) drumuri cu imbracaminti usoare rutiere si 35.351 km - drumuri pietruite si de pamant (43,2%).
In ceea ce priveste starea tehnica a drumurilor publice, 49% din lungimea drumurilor modernizate si 57,5% din lungimea drumurilor cu imbracaminti usoare rutiere aveau durata de serviciu depasita.
Din cei peste 16.500 km de drumuri nationale, peste o treime erau drumuri europene si doar 321 de km, adica mai putin de 2%, erau autostrazi. Din totalul drumurilor publice, 212 km (0,3%) reprezinta drumuri cu 3 benzi de circulatie si 1.347 km (1,6%) drumuri cu 4 benzi de circulatie.
In ceea ce priveste sistemul de transport feroviar, la sfarsitul anului trecut, liniile de cale ferata de folosinta publica, in exploatare, insumau 10.784 km. Dintre acestea, doar putin peste 4.000 km, adica 37%, erau electrificate.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS