Avem ghinion la autostrazi! Tronsonul Comarnic - Brasov a ramas fara constructor
Prin notificarea trimisa miercuri, concesionarii Vinci Aktor ingroapa insa tot proiectul: "Vinci Concession, Vinci Construction Grand Projets, Aktor Concession si Aktor, actionand in calitate de investitori in baza contractului de concesiune, prin prezenta ia act si aproba incetarea contractului prin denuntarea unilaterala de catre concesionar si, in consecinta, toate societatile se considera eliberate de oricare dintre si toate obligatiile si/sau raspunderile in baza sau in legatura cu contractul de concesiune, cu efect imediat de la data transmiterii prezentei notificari".
Cu doua ore mai devreme, concesionarii plecau suparati de la Ministerul Transporturilor.
A fost o zi a surprizelor: si constructorii tronsonului Bucuresti - Ploiesti au trecut pe la Transporturi ca sa negocieze redeschiderea santierelor blocate. Printre ei si Costel Casuneanu, proaspat eliberat din arest.
Concesionarea tronsonului Comarnic - Brasov se anunta un succes, deoarece castigatorii licitatiei ar fi trebuit sa proiecteze, sa construiasca si sa intretina autostrada din fonduri proprii timp de 30 de ani, iar statul ar fi platit-o inapoi in rate.
Sefii Vinci Aktor au umblat in ultimele trei luni pe la banci si le-au spus celor de la Transporturi ca nu au gasit miliardul de euro de care aveau nevoie.
Fata de varianta adjudecata prin licitatie au mai cerut insa peste 50 de modificari, despre care oficialii de la Drumuri spun ca ar fi umflat contractul cu alte sute de milioane de euro.
Una peste alta, in acest moment toate santierele de autostrazi din Romania sunt oficial blocate.
Mai mult de jumatate din traseu, adica 30 de kilometri, va fi parcurs pe sub munte, prin tuneluri
Segmentul de autostrada Comarnic - Brasov, care se intinde pe 55 de kilometri, va avea patru statii de taxare, 6 tuneluri, doua parcari, 16 poduri si viaducte.