Drum construit in timp record, cu bani putini. Satul in care localnicii si-au finantat singuri soseaua de centura
Pare greu de crezut, dar si in Romania se construiesc drumuri in timp record, cu bani putini. Un exemplu vine astazi dintr-un sat de langa Ploiesti, unde localnicii au pus mana de la mana si si-au facut sosea de centura.
In doua luni treaba era gata, iar nota de plata a fost de 1,2 milioane de lei. O firma de Portugalia s-a ocupat de lucrari insa, din pacate, deja amprenta romaneasca s-a vazut. Pana la inaugurarea drumului, capacele canalelor au si disparut.
Negoiesti este un sat din bogata comuna Brazi. Asa ca oamenii si-au permis sa investeasca intr-un drum care sa le ocoleasca localitatea. Este vorba despre o sosea pe care vor circula camioanele de mare tonaj ce faceau ca locuintele oamenilor sa se cutremure.
Peste 1, 2 milioane de lei au costat cei aproape 750 de metri de asfalt. Drumul are si trotuare, si benzi speciale pentru biciclisti.
Conform proiectului, centura Negoiestiului urma sa coste 1,8 milioane de lei. Edilii au ramas masca cand au aflat ca in final au de platit mai putin, si nu mai mult, asa cum se intampla de obicei.
Radu Leonas, primar Brazi: "Constructorul care a oferit cel mai bun pret si, bineinteles, si documentatia tehnico -economica pentru a efectua si lucrarea de calitate si s-a ajuns la acest pret. Constructorul a adus chiar si personal din Portugalia".
Dar cum o minune nu tine mai mult de trei zile, edilii s-au trezit ca trebuie sa scoata alti bani din visteria comunei, pentru ca duminica, in ziua inaugurarii, totul sa arate impecabil. Hotii de fier vechi au furat toate cele 23 capace de canal.
Soseaua de centura a Negoiestiului face legatura intre doua drumuri judetene tranzitate zilnic de sute de camioane.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS