Prima autostrada privata din Romania. Incepe constructia drumului de 2 mld. euro, promis companiei Ford cand a venit la Craiova
Miercuri vom afla lista companiilor care depun oferte pentru autostrada Craiova - Pitesti. Tronsonul de 120 de kilometri va costa 2 miliarde de euro si va fi printre primele construite fara bani de la stat, doar cu fonduri private. Constructorul isi va recupera investitia din taxa de intrare pe soseaua de mare viteza.
Autostrada va fi realizata prin concesiune, cu finantare privata, pentru ca bugetul nu mai are bani si nu pot fi accesate nici fonduri europene pentru acest tronson.
"Cine va veni cu pretul cel mai bun, mai mic adica, respectand solutia tehnica cu finantarea cea mai avantajoasa, acela va castiga" spune Dan Sova, Ministrul pentru proiecte de infrastructura.
Legatura dintre Craiova si Pitesti va fi mai rapida: in cel mult o ora si jumatate, un TIR incarcat cu marfa ar putea ajunge la Pitesti si de aici va avea direct legatura spre Portul Constanta.
Drumul rapid care va lega Craiova-Pitesti este o promisiune facuta de autoritatile romane americanilor de la Ford inca din 2008, cand a fost semnat contractul de privatizare a fabricii de la Craiova.

Estimarile arata ca fiecare kilometru va depasi 17 milioane de euro. Concesionarul este obligat sa obtina finantarea pentru constructia soselei si isi va recupera banii din taxa de autostrada.
Teoretic, autostrada Craiova-Pitesti va fi gata in 2016, insa in paralel ar trebui finalizata si Centura de Sud a Bucurestiului, tot prin concesiune, pentru ca altfel TIR-urile vor merge pe drumul care leaga A1 de A2.
Totodata, miercuri incep negocierile si pentru autostrada Comarnic - Brasov, care va fi tot cu plata. Autoritatile nu au avansat o valoare pentru taxa de autostrada. In tari ca Italia sau Franta se plateste 5 euro pentru o suta de kilometri, iar in Turcia putin peste 1 euro, pentru aceeasi distanta.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS