DPA: Comisia Europeană respinge planul privind emiterea de vouchere în schimbul returnării banilor pentru cursele aeriene anulate. Nici scaunele din mijloc nu vor rămâne goale
Avion, calatorii
Comisia Europeană a respins din nou planul Germaniei de a permite operatorilor din turism să emită vouchere în schimbul returnării banilor pentru călătoriile anulate, conform unui document consultat agenția germană DPA.
Comisarul pentru justiţie, Didier Reynders, le-a spus oficialilor de la Berlin că este conştient că sectorul turismului are nevoie de sprijin.
"Dar, de asemenea, trebuie să protejăm consumatorii, în special de când criza i-a afectat pe mulţi consumatori. De asemenea, cred că este important ca sectorul călătoriilor şi turismul să-şi clădească redresarea pe bază de încredere", a declarat oficialul CE, potrivit Agerpres.
Conform reglementărilor UE, operatorii din turism trebuie să returneze prompt biletele pentru pachetele de vacanţă şi zborurile anulate. Germania vrea ca sectorul turismului să emită vouchere în schimbul returnării banilor pentru călătoriile anulate.
Sectorul turismului din Germania ar urma să înregistreze până la mijlocul lunii iunie pierderi de venituri de 10,8 miliarde de euro (11,8 miliarde de dolari), a estimat luni Asociaţia Germană pentru Călătorii (DRV), pe fondul crizei provocate de pandemia de coronavirus (Covid-19).
"Comisia Europeană nu apreciază soluţia propusă de Germania privind emiterea de vouchere. Îmi are foarte rău pentru asta. Avem nevoie de o soluţie rapidă în interesul întregului sector turistic şi al clienţilor îngrijoraţi", a afirmat Thomas Bareiss, responsabil pentru turism în Guvernul de la Berlin.
O soluţie ar putea fi oferirea unei alternative voluntare, atractive clienţilor.
"În acest sens, operatorii din turism ar putea emite vouchere în anumite condiţii", a declarat Reynders.
"Activitatea agenţilor de turism şi a operatorilor de turism aproape s-a oprit din cauza reglementărilor oficiale", a afirmat luni Norbert Fiebig, preşedintele DRV.
Pe lângă pierderile provocate de pandemie, industria turismului este afectată de costurile pentru returnarea banilor pe călătoriile anulate, a adăugat oficialul. El a cerut statului un program de urgenţă care să sprijine turismul cu ajutoare nerambursabile, avertizând că două treimi din operatorii germani de turism se confruntă deja cu riscul falimentului.
"Politicienii nu mai pot sta fără să acţioneze, în timp ce agenţii de turism şi operatorii de turism îşi pierd mijloacele de trai", a declarat Norbert Fiebig.
IATA se opune propunerii ca avioanele să zboare cu scaunele din mijloc goale
Oficialii Asociaţiei Internaţionale de Transportat Aerian (IATA) s-au pronunţat împotriva propunerii ca avioanele să zboare cu scaunele din mijloc goale, pe fondul intensificării dezbaterii privind modul de respectare a distanţării sociale în timpul curselor aeriene.
Brian Pearce, economist şef al IATA, a declarat că majoritatea companiilor aeriene nu ar fi câştigat bani anul trecut dacă o treime din scaune ar fi fost înlocuite în cele mai utilizate aeronave.
Poziţia sa este diferită de cea a directorului general al IATA, Alexandre de Juniac, care în aprilie aprecia că în cadrul discuţiilor cu guvernele din întreaga lume lăsarea scaunelor din mijloc goale va reprezenta probabil condiţia pentru reluarea călătoriilor aeriene.
Totuşi, IATA s-a pronunţat în favoarea purtării măştilor de către pasageri la bordul avioanelor, apreciind că măsura va ajuta la protejarea sănătăţii călătorilor.
Consilierul medical al IATA, David Powell, a declarat că purtarea măştilor la bord face parte dintr-o serie de măsuri, inclusiv verificarea temperaturii pasagerilor înainte de zbor şi îmbunătăţirea procedurilor de curăţare, pentru a permite reluarea în siguranţă a zborurilor.
În Europa au fost oprite cursele aeriene, fiind operaţionale doar cele pentru repatrieri, transportul cetăţenilor la muncă sau cargo.
Recent, IATA a făcut un apel către guverne să ofere urgent lichiditate companiilor aeriene pentru a le ajuta să traverseze criza actuală, avertizând că mulţi operatori vor da faliment în câteva săptămâni dacă nu primesc ajutor.
IATA reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 82% din traficul aerian mondial.
Pe acelasi subiect: