Ce șanse are Tarom să treacă peste criza generată de pandemie. Compania a trimis angajații în șomaj tehnic sau concedii neefectuate și are avioanele la sol
Tarom
Autoritățile încearcă să găsească soluţii pentru ca Tarom să poată supraviețui crizei actuale, în condițiile în care compania aeriană națională nu mai operează decât curse cargo, de repatriere sau cu muncitori sezonieri, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
Ministrul a spus că, deocamdată, 700 de angajaţi ai Tarom au intrat în şomaj tehnic, iar personalul navigant se află în concedii neefectuate.
"Companiile aeriene sunt grav afectate de această epidemie, practic au scăzut veniturile acestor companii cu peste 95%. Compania Tarom are 1.800 de angajaţi. A reuşit în această perioadă de criză să efectueze opt zboruri cargo şi patru sau cinci zboruri charter, cu muncitori sezonieri, aşa ca să se menţină pe linia de plutire, dar nu e suficient. Şi în aceste condiţii, şi compania Tarom, ca şi alte companii, au aplicat pe măsura luată de Guvern, aceea a şomajului tehnic, şi o parte din angajaţi, deocamdată în jur de 700, în perioada următoare vor intra în jur de o mie în şomaj tehnic. O altă parte până la 1.800, în special piloţi, personalul navigant, sunt în concedii, concedii neefectuate”, a afirmat ministrul Transporturilor, la Digi 24, potrivit News.ro.
El a precizat că se caută soluţii pentru ca Tarom să depăşească cu bine această perioadă.
"Încercăm să găsim soluţii împreună cu administratorii, cu managementul companiei, să găsim soluţii să trecem această perioadă dificilă, să accesăm acel ajutor de salvare pentru perioada acestei epidemii. Am trimis solicitare către Comisia Europeană, informală, am adoptat în Guvern un memorandum cu privire la acordarea unui ajutor de salvare pentru cele două companii româneşti, Tarom şi Blue Air, care efectuează 98% din zborurile internaţionale din România şi o treime din piaţa românească este ocupată de către aceste două companii şi noi facem tot ce ne stă în putinţă ca aceste companii să rămână pe piaţă, să rămână în viaţă”, a explicat ministrul.
El a mai spus că există un ajutor de salvare pentru Tarom, în valoare de 37 de milioane de euro, dar acesta trebuie returnat în şase luni de la accesare pentru că altfel aeronavele companiei vor fi predate către Ministerul Finanţelor.
"Avem, de asemenea, la Tarom un ajutor de salvare aprobat de către Comisie, disponibil, de 37 de milioane de euro, dar care în momentul în care va fi accesat el trebuie să fie restituit în şase luni altfel va trebui să predăm aeronavele către Ministerul Finanţelor, ceea ce nu ne dorim. Deci, ne gândim foarte serios cum accesăm, că dacă accesăm aceşti bani disponibili... În continuare încercăm să găsim soluţii şi aceste zboruri cargo şi cu aceste zboruri charter şi cu măsura şomajului tehnic, toate mijloacele posibile să menţinem această companie aeriană a statului român în viaţă şi după perioada pandemiei”, a mai spus ministrul Transporturilor.
Un număr de 1.112 angajaţi ai transportatorului aerian naţional Tarom urmau să intre în şomaj tehnic 90 de zile, din 27 aprilie, urmând să beneficieze de o indemnizaţie de şomaj tehnic de 75% din salariul de bază aferent postului ocupat. Se va menţine în activitate aproximativ 30-35% din totalul personalului la nivel de companie, potrivit unei informări semnată de directorul general al Tarom, George Barbu, transmisă angajaţilor companiei şi intrată în posesia News.ro.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS