Directorul Aeroportului Iaşi propune închiderea spaţiului aerian al României pentru zborurile civile
Acesta a precizat declaraţia sa este o "poziţie personală faţă de ceea ce se întâmplă zilele acestea în România", referirea fiind făcută la răspândirea infecţiilor cu coronavirus dar şi la faptul că mulţi pasageri folosesc rute ocolitoare pentru a ajunge la Iaşi.
"Propun autorităţilor închiderea spaţiului aerian al României privind zborurile civile de pasageri pentru a preîntâmpina creşterea riscului de îmbolnăvire cu coronavirus. Argumentele acestei propuneri sunt, în primul rând, reducerea riscului de infestare pentru că, aşa cum am văzut de-a lungul timpului, din partea pasagerilor nu avem cea mai bună activitate civică, de a recunoaşte de unde vin, chiar dacă la Iaşi am avut un comportament corect al oamenilor în ceea ce priveşte respectarea măsurilor de declarare şi de supunere la controlul medical. Nu am avut probleme în care ar fi trebuit să intervină jandarmii, dar fals în declaraţii am avut mai multe. Ne-am confruntat cu persoane care veneau din zona roşie, ei fiind un risc mare de contaminare atât a pasagerilor care veneau din zone sigure cât şi a angajaţilor aeroportului şi a structurilor suport de pe aeroport", a declarat directorul Aeroportului Internaţional Iaşi, potrivit Agerpres.
El a precizat că acest risc nu este doar la Iaşi, ci pe toate aeroporturile din România.
"Indiferent cât de multe măsuri de prevenţie am lua, dacă o persoană nu conştientizează riscul de unde vine poate contamina tot avionul şi poate contamina inclusiv lucrătorii de la nivelul aeroportului, ceea ce ne aduce în imposibilitatea de a ne continua activitatea", a declarat Cătălin Bulgariu.
Un alt motiv invocat de acesta pentru închiderea aeroporturilor este unul economic.
"De exemplu, la acest moment toate companiile înregistrează pierderi deosebite. În ceea ce priveşte aeroportul, pierderile şi la noi sunt semnificative. Dacă săptămâna trecută spuneam că pe bugetul lunii martie am luat în calcul o reducere cu 40% a veniturilor, acum, după măsurile luate privind anularea curselor din Italia, trecerea pe zonă galbenă sau roşie a Spaniei, Franţei şi Germaniei, ne face ca pierderile noastre să fie mult mai mari. Astfel, prin închiderea spaţiului aerian limităm cheltuielile şi nu mai producem pierderi în continuare. Reducerea curselor către cele trei ţări, în cazul în care ele trec pe zonă roşie, ar însemna o reducere cu încă 11 curse pe săptămână. Astăzi, discutăm pentru săptămâna următoare de un program de 36 de curse externe. Dacă se trece pe roşu urmează să se reducă cu încă 11, iar în cazul în care acest lucru se va mai întâmpla şi cu Marea Britanie, unde avem 12 curse pe săptămână, vă daţi seama că la nivelul Aeroportului Iaşi pierderile vor fi mult mai mari, spre 85-90%", a declarat directorul Aeroportului Internaţional Iaşi.
Acesta a precizat că aeroportul se poate închide doar din motive tehnice sau în condiţii de urgenţă.
"De aceea, noi facem toate eforturile atât în ceea ce priveşte mobilizarea persoanelor cât şi în ceea ce priveşte consumurile de dezinfectanţi şi realizare a tuturor cheltuielilor necesare operării pe aeroport", a spus Cătălin Bulgariu.
Menţionăm că de la Iaşi spre Italia săptămânal existau 13 curse aeriene are în prezent sunt anulate.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS