Din 2011 s-ar putea sa platim taxa de autostrada de 3 sau 4 euro la fiecare 100 de km
Utilizarea autostrazilor din Romania ar putea fi taxata, din vara anului viitor, cu 3 sau 4 euro pe suta de kilometri, a declarat, miercuri, la Calafat, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, citat de Mediafax. Banii vor fi folositi pentru intretinerea autostrazilor.
Autoritatile romane lucreaza la o strategie privind taxarea portiunilor de autostrada aflate pe coridorul IV pan-european, document care va fi transmis Comisiei Europene, a declarat Berceanu.
"In acest moment, sunt niste proiecte de portiune de autostrazi de pe culoarul IV care se afla la Comisia Europeana pentru aprobare. Acestea vor fi aprobate, insa pentru urmatoarele portiuni va trebui sa furnizam o strategie la Comisia Europeana privind taxarea pentru autostrazi. Si nu este vorba neaparat de taxare, ci este vorba de sumele care se vor strange pentru intretinerea autostrazilor", a afirmat Berceanu.
El a adaugat ca intretinerea autostrazilor reprezinta o cerinta a Uniunii Europene intrucat "contribuabilii europeni sunt interesati ca atunci cand dau niste bani pentru autostrazi acestea sa fie intretinute conform normelor UE".
Berceanu sustine ca taxele care vor fi instituite vor fi "modice", urmand sa ajunga la 3-4 euro pentru o suta de kilometri. "Acum facem un mic studiu pe care il vom trimite si la CE", a aratat Berceanu.
Conform sursei citate, UE aloca aproximativ doua miliarde de euro pana in 2013 pentru portiuni de autostrada aflate pe culoarul IV.
Intrebat daca autostrazile A1 si A2, Bucuresti - Pitesti si Bucuresti - Constanta ar putea fi la randul lor taxate, ministrul Radu Berceanu a raspuns afirmativ. "Vor fi si ele prinse, pentru ca trebuie si ele intretinute. Probabil ca de anul viitor ar putea fi taxate", a spus el.
Berceanu a inspectat, miercuri, santierul podului de la Calafat-Vidin.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS