De ce nu poate statul sa va ceara acum taxa de autostrada!
Taxa pentru mersul pe una dintre cele doua autostrazi ale Romaniei, de 3-4 euro pe 100 de kilometri, pe care Ministerul Transporturilor ar vrea sa o introduca in paralel cu rovinieta, nu poate fi ceruta soferilor decat peste doi ani. Intretinerea celor doua autostrazi a fost deja atribuita unor consortii, iar contractele expira in 2012. Pana la acea data statul nu poate impune o taxa de autostrada pe A1 si A2, scrie ziarul Gandul.
Documentul in care se precizeaza instaurarea noii taxe, care este deja pe masa Guvernului, cu avizul Transporturilor si al Finantelor, nu se poate aplica pentru autostrazile A1, Bucuresti - Pitesti, si A2, Bucuresti-Cernavoda decat incepand din 2012.
Motivul este stiut inclusiv de oficialii de la Transporturi: Comisia Europeana interzice dubla taxare pe accesul la infrastructura, astfel ca statul poate impune o astfel de taxa doar daca, prin licitatie, da in concesiune administrarea si intretinerea celor doua autostrazi unor parteneri privati.
"Statul nu poate cere acum aceasta taxa. Legislatia UE nu permite acest lucru. Conform legislatiei europene taxa ar putea fi pusa doar daca ministerul concesioneaza intretinerea autostrazii. Cum contractele sunt deja semnate pana in 2012 in acest moment taxa pe autostrada nu poate fi introdusa", au declarat pentru surse din cadrul ministerului.
Citeste continuarea in Gandul
Mai multe despre:
#taxa de autostrada#Comisia Europeana#Guvern#Ministerul Transporturilor si Infrastructurii
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS