Astfel, autoritatile craiovene au decis, impreuna cu reprezentantii Ford, ca este necesara construirea unui sens giratoriu chiar la poarta fabricii, scrie Mediafax.

Sistematizarea circulatiei la iesirea din fabrica Ford era o prerogativa pe care autoritatile craiovene erau obligate sa o rezolve, conform contractului cu constructorul de masini. In conditiile in care o intersectie, chiar si semaforizata, ar fi strangulat circulatia in zona, a fost luata decizia implementarii unui sens giratoriu in zona respectiva.

Acest lucru a fost convenit dupa ce s-a stabilit ca atunci cand productia Ford va atinge capacitate maxima, pe poarta uzinei, va iesi un camion de mare tonaj, incarcat cu masini la fiecare sapte minute.

Arhitectii orasului au discutat cu reprezentantii Ford, iar mare parte din probleme le-au reprezentat terenurile adiacente fabricii care apartin nu doar Craiovei, ci si comunelor Malu Mare, Pielesti sau terenuri private. Intrucat exproprierea nu era o varianta, singura solutie viabila a fost un sens giratoriu, construit pe strada deja existenta si extins pana pe suprafata unui teren care apartine Ford.

"Nu afectam nicio alta proprietate, in afara de proprietatea Ford, care a consimtit. Giratia ce rezolva: rezolva circulatia pe doua fluxuri, rezolva circulatia pe banda separata, pentru camioane (FORD) pe strada Caracal. Asiguram si circulatia la intrare, cat si la iesire din oras", a declarat Mircea Diaconescu, arhitectul sef al Craiovei.

Autoritatile spera ca in maxim patru luni proiectul sa fie realizat, iar sensul giratoriu sa devina functional.

Fostul premier Calin Popescu Tariceanu, in al carui mandat s-a facut privatizarea Automobile Craiova, declara recent ca nerespectarea de catre autoritatile locale a angajamentelor fata de Ford Romania ar putea pune in pericol derularea investitiei de la Craiova.

Potrivit acestuia, o serie de angajamente ale partii romane, care au fost asumate de catre Primaria Craiova, nu au fost realizate, printre acestea numarandu-se un drum expres care sa lege Craiova de sistemul de autostrazi al Coridorului 4 paneuropean si un drum expres catre unul dintre porturile dunarene, fluviul urmand sa fie utilizat pentru transportul autoturismelor Ford.

Grupul american a preluat in 2007, de la stat, compania Automobile Craiova, iar conform contractului de privatizare avea obligatia sa realizeze pana la 19 martie 2012 investitii tehnologice si de mediu de 675 milioane euro si un volum de autovehicule de aproximativ 250.000 unitati.

Ford si AVAS au incheiat in luna martie un act aditional la contractul de privatizare a Automobile Craiova, potrivit caruia constructorul auto va produce un numar de masini mult mai redus fata de cel asumat, va plati penalitati si va renunta la un ajutor de stat pentru formarea profesionala a angajatilor.

Ford produce la Craiova modelul B-Max, insa primele comenzi pe piata romaneasca vor fi onorate incepand cu 15 septembrie. B-Max poate fi comandat la preturi de la 13.400 euro, cu TVA inclus. Compania americana estimeaza ca va produce in acest an la Craiova 60.000 de masini B-Max, iar anul viitor 105.000 de unitati, modelul fiind destinat in principal pietelor externe.

In luna mai, Ford Romania a inceput productia motorului EcoBoost la Craiova, urmand ca in perioada 2012 - 2015 sa fie produse 800.000 de astfel de propulsoare la fabricile din Romania si din Germania.