Banca Mondiala recomanda CFR sa inlocuiasca trenurile cu autobuze
"Inlocuiti un sfert din trenurile de calatori cu autobuze". O astfel de recomandare ne fac expertii Bancii Mondiale, dupa ce au evaluat situatia financiara dezastruoasa din Ministerul Transporturilor.
Cu aceasta ocazie, sefii de la CFR recunosc pierderile enorme si admit ca urmeaza sa faca disponibilizari si sa inchida traseele nerentabile.
Trenurile intarzie enorm pentru ca merg cu viteza melcului si in plus sunt mizerabile. Cu o asemenea carte de vizita, CFR Calatori si-a pierdut in ultimii 10 ani jumatate din clienti. De la o medie de 170 pe garnitura, acum daca se urca 90.
Dezastrul de pe calea ferata este speculat de patronii firmelor de microbuze. In Caras-Severin de exemplu, micii trasportatori locali au ajuns pana intr-acolo incat si-au infiintat propriile autogari.
"Pe zi avem cel putin 350 de persoane", spune Nadina Radu, administrator firma.
Pentru ca solutii nu gasesc de la Revolutie incoace, oficialii trec la taieri.
"Daca am doar 25 de pasageri nu renteaza. Vom inchide anumite sectii. Se va ajunge si la disponibilizari", declara domnul Pescarasu, director general CFR.
Peste doua miliarde de euro de la Uniunea Europeana ar fi trebuit sa ajunga pana acum la calea ferata. Nu s-a atras nici macar un cent. Atunci de ce ne miram ca viteza medie este mai mica decat pe vremea locomotivelor cu aburi.
Din acest motiv recomandarea expertilor de la Banca Mondiala este ca traseele nerentabile sa fie preluate de microbuze. Intrebarea este oare avem noi drumuri?
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS