Corina Crețu anunță că a aprobat o finanțare de peste jumătate de mld. euro pentru linia de metrou Gara de Nord-Aeroport Otopeni. Când încep lucrările
Tunel de metrou in constructie
Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, a aprobat miercuri alocarea sumei de 517 milioane de euro pentru proiectul major "Construcţia liniei de metrou 6 (1 Mai - Tokyo)", inclus de autorităţile române în Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), informează un comunicat al Executivului comunitar.
Cofinanţarea europeană este destinată construcţiei unei secţiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final Magistrala 6 de metrou (Gara de Nord - Aeroport Henri Coandă Otopeni) din Bucureşti. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord - Lac Străuleşti).
Totodată, proiectul prevede construcţia a şase noi staţii de metrou subterane între zona 1 Mai şi complexul comercial Băneasa, acolo unde urmează să fie amplasată staţia Tokyo, precum şi achiziţionarea a 12 garnituri de metrou, fiecare cu câte şase vagoane.
"Această investiţie de la Fondul de Coeziune va îmbunătăţi viaţa de zi cu zi pentru 1,8 milioane de cetăţeni care vor beneficia de conexiuni de transport mai bune spre mai multe destinaţii din Bucureşti. Sper ca până în 2023, care este termenul prevăzut pentru implementarea proiectului pe care l-am aprobat astăzi, autorităţile române să găsească soluţii pentru finalizarea Magistralei 6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internaţional Otopeni", a declarat comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu.
Lucrările la M6, secţiunea 1 Mai - Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.
La jumătatea lunii septembrie 2018, Ministerul Transporturilor anunţa, într-un comunicat, că proiectul Magistralei 6 de metrou (1 Mai - Otopeni) va beneficia de finanţare din partea Comisiei Europene, în perioada respectivă desfăşurându-se negocieri privind valoarea maximă a fondurilor nerambursabile ce vor fi alocate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.
"Comisia Europeană a anunţat Ministerul Transporturilor că va finanţa proiectul legăturii de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni (Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni). În acest moment au loc negocieri privind valoarea maximă a fondurilor nerambursabile ce vor fi alocate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Valoarea finală depinde şi de discuţiile dintre autorităţile române, Comisia Europeană şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei", anunțau atunci Transporturile.
Potrivit sursei citate, obiectul cererii de finanţare este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe între Bucureşti şi Otopeni, respectiv între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km şi 12 staţii de metrou.
Valoarea totală a proiectului este 1.391.634.272 euro, iar cofinanţarea va fi asigurată dintr-un împrumut de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională, precum şi din fonduri de la bugetul de stat.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS