ANIMAȚIE GRAFICĂ. Metroul va avea panouri de siguranță, însă nu în toate stațiile
Metroul din Bucureşti va avea panouri de siguranţă în staţiile subterane. Vor fi montate pentru a-i proteja pe călători atunci când peroanele sunt aglomerate, dar şi pentru a-i opri pe cei care vor să facă un gest necugetat.
Directorul Metrorex a declarat pentru Știrile ProTV că investiţia se va face cu bani europeni.
Aglomeraţia de la orele de vârf din staţii ca Piaţa Victoriei şi Unirii, dar şi incidentele din subteran, când unii pasageri au căzut, au sărit ori chiar au fost împinşi pe linia metroului, au convins conducerea Metrorex să investească în panouri de protecţie. Aşa cum există de multă vreme în Tokyo sau Paris.
Pentru început, va fi făcută o licitaţie pentru un studiu de fezabilitate.
Studiul de fezabilitate ar trebui să răspundă la întrebarea dacă în stațiile aglomerate se vor pune panourile de protecție de 1.8 metri sau până în tavan. Dacă vor rămâne la prima variantă, aceste instalații vor costa 10 milioane de euro pe o singură staţie.
Conducerea Metrorex spune că va şti costurile totale doar când va fi gata studiul de fezabilitate şi e posibil ca investiţia pentru fiecare staţie să fie chiar mai mică decât poate părea iniţial.
Dumitru Șodolescu, directorul Metrorex: ”De termen de implementare nu putem vorbi decât după studiul de fezabilitate. Nu instalarea propriu-zisă este complicată, dar după ce avem studiul de fezabilitate, trebuie să pregătim documentaţia pentru scoaterea la licitaţie a proiectării şi execuţiei. Nu avem o experienţă ca să putem spune durează 3 luni sau 5 luni. Riscul care există nu doar pentru cei care încearcă să îşi pună capăt zilelor sau cum s-a întâmplat acum un an, când acea femeie a împins o fată. Este un risc accidental, oamenii să se înghesuie şi să se întâmple accidente nedorite.”
Panourile vor fi montate în staţiile în care oficialii vor considera că pasagerii sunt supuşi unor riscuri sporite. Este însă foarte important ca în staţiile respective să oprească doar acelaşi tip de garnituri, pentru ca uşile din panouri să se deschidă în dreptul uşilor vagoanelor.
În staţiile foarte mici, cum este cea din Piaţa Romană, este aproape imposibilă montarea panourilor.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS