ANIMAȚIE GRAFICĂ. Metroul va avea panouri de siguranță, însă nu în toate stațiile
Metroul din Bucureşti va avea panouri de siguranţă în staţiile subterane. Vor fi montate pentru a-i proteja pe călători atunci când peroanele sunt aglomerate, dar şi pentru a-i opri pe cei care vor să facă un gest necugetat.
Directorul Metrorex a declarat pentru Știrile ProTV că investiţia se va face cu bani europeni.
Aglomeraţia de la orele de vârf din staţii ca Piaţa Victoriei şi Unirii, dar şi incidentele din subteran, când unii pasageri au căzut, au sărit ori chiar au fost împinşi pe linia metroului, au convins conducerea Metrorex să investească în panouri de protecţie. Aşa cum există de multă vreme în Tokyo sau Paris.
Pentru început, va fi făcută o licitaţie pentru un studiu de fezabilitate.
Studiul de fezabilitate ar trebui să răspundă la întrebarea dacă în stațiile aglomerate se vor pune panourile de protecție de 1.8 metri sau până în tavan. Dacă vor rămâne la prima variantă, aceste instalații vor costa 10 milioane de euro pe o singură staţie.
Conducerea Metrorex spune că va şti costurile totale doar când va fi gata studiul de fezabilitate şi e posibil ca investiţia pentru fiecare staţie să fie chiar mai mică decât poate părea iniţial.
Dumitru Șodolescu, directorul Metrorex: ”De termen de implementare nu putem vorbi decât după studiul de fezabilitate. Nu instalarea propriu-zisă este complicată, dar după ce avem studiul de fezabilitate, trebuie să pregătim documentaţia pentru scoaterea la licitaţie a proiectării şi execuţiei. Nu avem o experienţă ca să putem spune durează 3 luni sau 5 luni. Riscul care există nu doar pentru cei care încearcă să îşi pună capăt zilelor sau cum s-a întâmplat acum un an, când acea femeie a împins o fată. Este un risc accidental, oamenii să se înghesuie şi să se întâmple accidente nedorite.”
Panourile vor fi montate în staţiile în care oficialii vor considera că pasagerii sunt supuşi unor riscuri sporite. Este însă foarte important ca în staţiile respective să oprească doar acelaşi tip de garnituri, pentru ca uşile din panouri să se deschidă în dreptul uşilor vagoanelor.
În staţiile foarte mici, cum este cea din Piaţa Romană, este aproape imposibilă montarea panourilor.
Pe acelasi subiect: