Compania angajata de stat sa realizeze Master Planul de Transport: „Reteaua rutiera slab dezvoltata afecteaza marii exportatori, precum Dacia si Ford.” Cati km de autostrada vor fi gata in 2014
Autostrada
Unele licitatii publice pentru infrastructura vor fi amanate, din cauza lipsei de fonduri si schimbarilor politice, desi reteaua deficitara de transport afecteaza exportatorii, iar investitiile statului sunt la un nivel critic, potrivit companiei AECOM, care realizeaza Master Planul de Transport, scrie Mediafax.
Steve Morriss, CEO pentru Europa al companiei americane de consultanta, proiectare si management de proiect AECOM, a declarat ca resursele bugetare limitate si situatia politica vor face ca o parte dintre proiectele publice de investitii sa nu fie lansate in 2014.
"Ne asteptam ca o parte din licitatiile publice sa nu fie lansate anul acesta, avand in vedere ca multe proiecte in derulare duc lipsa de finantarea adecvata", a afirmat Morriss.
Intrebat daca in cazul licitatiilor care nu vor fi lansate motivul este lipsa resurselor bugetare sau organizarea de alegeri in 2014, Morriss a opinat ca este vorba de o combinatie a celor doua.
"Cele doua elemente sunt legate, in opinia noastra. Este clar ca schimbarea Guvernului a intarziat unele proiecte", a spus Morriss, care a adaugat ca si elaborarea Master Planului pentru Transport a fost intarziata de schimbarile frecvente la conducerea ministerului de profil.
AECOM este consultantul Ministerului Transporturilor la elaborarea Master Planului General de Transport. Morriss a apreciat ca nivelul investitiilor publice in infrastructura este critic.
"Investitiile in infrastructura sunt la un nivel critic, iar reteaua de transport rutier slab dezvoltata are un efect negativ asupra afacerilor marilor exportatori precum Dacia (Pitesti) si Ford (Craiova)", a aratat Morriss.
El a adaugat ca echipa AECOM din Romania a facut, in acest sens, o analiza a diferitelor industrii si a beneficiilor dezvoltarii infrastructurii si a discutat cu exportatorii respectivi.
Lipsa finantarii proiectelor de infrastructura a determinat AECOM, in urma cu un an, sa implice echipa din Romania intr-un proiect important din Qatar, astfel incat angajatii sa nu fie concediati.
Morriss a aratat ca in prezent finantarea proiectelor la care compania lucra in Romania s-a reluat. Potrivit datelor furnizate de autoritatile romane, AECOM arata ca in 2014 vor fi finalizati circa 70 km de autostrada, majoritatea pe Coridorul IV Pan-European.
Steve Morriss a afirmat totodata ca industria constructiilor va inregistra probabil o usoara crestere in 2014, in principal in infrastructura de transporturi si de apa si canalizare precum si cea din sectorul privat.
Potrivit AECOM, in cazul pietei imobiliare situatia negativa se va mentine. Astfel, nu se prevad a fi lansate noi proiecte importante de locuinte, ci doar noi posibile constructii de birouri.
Seful AECOM Europa afirmat insa ca in 2014 ar putea exista evolutii pozitive privind explorarea gazelor neconventionale.
"Exista semne pozitive ca explorarea gazelor neconventionale ar putea sa se dezvolte in 2014, cu conditia acceptarii de catre fortele politice si de catre public", a declarat Steve Morriss.
El a precizat ca AECOM colaboreaza cu companii precum Chevron si Exxon la proiecte de explorare a gazelor de sist in Romania si in alte tari.
AECOM este un furnizor global de suport tehnic si management in mai multe domenii care tin de infrastructura de transporturi, utilitati, mediu, energie, apa si administratie.
In Romania, potrivit lui Steve Morriss, 75-80% dintre proiectele in care este implicata AECOM sunt cu finantare de stat, in timp ce proiectele cu finantare privata sunt de doar circa 20% din portofoliu (majoritatea in proiecte de explorare a gazelor de sist), in conditiile in care in alte tari din regiune ponderea este de 55% proiecte cu finantare privata, iar 45% cu finantare publica.
AECOM are 167 de angajati in Romania, specialisti in inginerie, arhitectura, planificare urbana, sanatate sau mediu, cu 9 birouri in Bucuresti si in tara.
Portofoliul de lucrari AECOM in Romania include CEFIN Logistics Park si Galeria (Arad), City Mall si complexul rezediential Maresal Averescu (Bucuresti), proiectarea si supervizarea lucrarilor de reabilitare DN1C - DN17, dar si colaborarea la Master Planul pentru Transport.
Mai multe despre:
#autostrazi#transporturi
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS