Dacia, subiect de disputa intre presedinte si premier. Basescu spune ca francezii vor pleca din Romania, Ponta neaga. Cati bani pierde Renault pentru ca nu are autostrada promisa
Traian Basescu, presedintele Romaniei: "Este sigur ca se va pierde asamblarea de la Pitesti, la uzinele Dacia, pentru ca deja la Tanger sunt capacitati de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacitatii uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui masina direct in vapor, este portul la cativa kilometri de fabrica, nu ca in Romania, unde Guvernul poate gandi sa dea prioritatea la Bucuresti-Alexandria decat la Pitesti-Sibiu".
Sefii de la Pitesti nu comenteaza oficial zvonurile despre plecarea Dacia, insa de-a lungul anilor si-au exprimat nemultumirile legate de infrastructura din Romania.
Guvernul a anuntat in decembrie ca renunta la bucata de autostrada dintre Pitesti si Sibiu, asteptata de ani de zile de cei de la Dacia, care isi doresc o cale rapida si ieftina pentru a transporta masinile din tara catre vestul Europei. La Bucuresti, intre timp, s-a decis un nou traseu prin Brasov si Sibiu, care nu ii avantajeaza deloc.
Dacia a facut si calcule: lipsa legaturii dintre Pitesti si Sibiu ii costa 68 de euro pentru fiecare masina exportata, adica 27 de milioane de euro pe an.
Intre timp, din Tanger, cealalta uzina Dacia poate deservi mult mai usor principalele piete ale grupului: Franta, Spania, Italia, chiar Germania si in special Africa de Nord, tari unde se vand anual 272.000 de masini, peste jumatate din cat produce uzina de la Mioveni.
Ambasadorul Frantei recunoaste ca firmele frantuzesti pierd la fiecare transport mult timp, adica bani, pentru a-si scoate produsele din Romania: "timpul pierdut este intre 8 ore si o zi".
Chiar si o relocare partiala a productiei unor modele Dacia de la Pitesti ar reprezenta o lovitura pentru economia Romaniei. Masinile fabricate la Pitesti reprezinta 10% din exporturile tarii, 3% din intreaga economie. Dacia tine in spate si o intreaga industrie pe orizontala, adica peste 100.000 de locuri de munca.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS