Compania low-cost Wizz Air este interesată de achiziţionarea Alitalia
Wizz Air
Compania aeriană low-cost Wizz Air este interesată de achiziţionarea Alitalia, dar numai pentru rutele pe distanţe scurte și medii, a afirmat directorul general Jozsef Varadi, într-un interviu acordat publicaţiei italiene La Repubblica, transmite Reuters, preluată de Agerpres.
Wizz Air, cel mai mare operator aerian din Europa Centrală şi de Est (CEE), are sediul central în Budapesta şi este listat la Bursa de la Londra.
Alitalia, companie care a înregistrat profit doar de câteva ori în cei 70 de ani de existenţă, a fost plasată sub administrare specială anul trecut, după ce salariaţii au respins un plan de restructurare care viza reducerea efectivelor şi salariilor.
"Suntem interesaţi de piaţa italiană, iar în ceea ce priveşte Alitalia suntem interesaţi de zborurile pe distanţe scurte şi medii, cu siguranţă de zborurile intercontinentale", a declarat Varadi, adăugând că în următoarele săptămâni va vizita Italia.
Alte companii interesate de operatorul aerian italian sunt: Lufthansa, easyJet şi fondul american de private equity Cerberus. Potrivit presei italiene, Lufthansa ar fi oferit 250 de milioane de euro pentru a prelua cea mai mare parte din flotă şi jumătate din angajaţii companiei italiene.
Săptămâna trecută, miniştrii italieni ai Industriei şi Transporturilor, Carlo Calenda şi Graziano Delrio, au anunţat că Roma va avea nevoie de mai mult timp pentru a examina ofertele preliminare depuse pentru Alitalia înainte de a intra în faza negocierilor exclusive cu un cumpărător potenţial.
Conform calendarului iniţial, Guvernul italian intenţiona să intre în faza negocierilor exclusive cu un cumpărător potenţial până la mijlocul lunii ianuarie 2018, în speranţa ca un acord final să fie convenit înaintea alegerilor legislative prevăzute a avea loc în data de 4 martie 2018.
Carlo Calenda şi Graziano Delrio s-au întâlnit cu administratorii Alitalia şi le-au cerut să lucreze rapid pentru o vânzare rapidă a Alitalia în momentul în care va fi făcută o ofertă solidă şi credibilă.
Alitalia are aproximativ 9.200 de angajaţi în regim full-time şi alţi 1.600 sunt plasaţi într-o schemă temporară susţinută de stat. Orice reducere permanentă de personal ar fi un subiect sensibil înaintea alegerilor din luna martie.
Alitalia, odată un simbol al renaşterii economice a Italiei după război, încearcă, în prezent, să concureze pe piaţa sa internă cu companiile aeriene low-cost şi trenurile de mare viteză. Autorităţile de la Roma au respins varianta naţionalizării Alitalia însă soarta companiei este un subiect politic delicat şi orice restructurări dure solicitate de un investitor străin riscă să provoace ample proteste.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS