CNADNR va plati inca 26 de mil. euro pentru cei 52 km de autostrada construiti de Bechtel
CNADNR cauta constructor pentru finalizarea celor 52 km de autostrada construiti de Bechtel in Romania, deschisi circulatiei in 2009-2010, intre Campia Turzii si Gilau, si realizati in proportie de 97%, estimand ca va plati pentru aceste lucrari pana la 114,4 milioane lei (25,9 mil. euro), cu TVA.
Proiectul de finalizare a sectiunii 2B Campia Turzii - Gilau din autostrada Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea - Bors include activitati de proiectare, documentatiile necesare autorizatiilor si avizelor de executie, lucrari de constructie si remedierea eventualelor defecte aparute in perioada de garantie, potrivit CNADNR.
Contractul are o valoare estimata de 76,9 milioane lei, la care s-ar putea adauga eventuale noi lucrari si servicii similare de 15,3 milioane lei, fara TVA.
Durata acordului, finantat cu bani de la buget, va fi de 42 de luni de la data atribuirii.
"Sectiunea 2B care face obiectul acestei documentatii are o lungime totala de circa 52,5 kilometri si este executata in proportie de aproximativ 97%, conform acordului de tranzactionare si incetare semnat in mai 2013 intre beneficiar si antreprenorul Bechtel", se arata in caietul de sarcini.
Lucrarile vor fi atribuite prin licitatie deschisa, pentru pretul cel mai scazut, iar constructorii interesati pot depune ofertele sau cererile de participare pana la 9 ianuarie.
Primii 42 de kilometri ai Autostrazii Transilvania, pe tronsonul 2B Turda-Gilau, au fost inaugurati in decembrie 2009, inca circa 10 kilometri fiind deschisi un an mai tarziu.
Pentru cei 52 de kilometri dati in folosinta si pentru lucrarile incepute pe alte sectiuni, Bechel a primit 1,2 miliarde de euro.
Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumita Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care ar fi trebuit finalizat pana in 2012. Contractul a suferit insa mai multe modificari, fiind reziliat in mai 2013, statul roman platind companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, declara la finele lunii iulie ca Autostrada Transilvania are "un viitor luminos" si estima ca finalizarea constructiei ar putea avea loc in anul 2017.
Rus a revizuit drastic targetul avansat de predecesorul sau la conducerea institutiei, Dan Sova, cu privire la constructia de autostrazi. Astfel, Romania ar trebui sa construiasca 656 kilometri de autostrada si 2.226 kilometri de drumuri expres pana in anul 2030, potrivit Master Planului de Transport, in conditiile in care Sova promitea in aprilie 1.800 kilometri noi de autostrada pana in anul 2020.
Pentru 2014 CNADNR a programat deschiderea traficului pe 56 de kilometri de autostrada, mai putin de jumatate fata de nivelul din 2013, cand au fost finalizati 116 kilometri, urmand ca anul viitor sa fie inaugurate doua portiuni, insumand 17 kilometri (o sectiune de tronson pe Arad-Nadlac si soseaua de legatura intre centrul Capitalei si autostrada spre Ploiesti).
Lungimea totala a retelei de autostrazi din Romania numara in prezent aproximativ 670 km. La finele saptamanii trecute a fost inaugurat lotul 3 al Autostrazii Sibiu-Orastie, in lungime de 22 de kilometri, acesta fiind singurul tronson finalizat deocamdata in 2014.