Cel mai controversat contract din istoria Romaniei genereaza pierderi si dupa reziliere. Blestemul Bechtel
Guvernul Romaniei joaca intr-o piesa tragi-comica despre contractul pierdut. Este vorba despre cazul Bechtel, cel mai controversat act din istorie, incheiat de stat. Desi a promis ca-l face public, Ministerul Proiectelor de Infrastructura a anuntat surprinzator ca nu-l mai gaseste. Asa ca le-a solicitat anchetatorilor DNA sa caute actele cu pricina.
Contractul cu Bechtel pentru autostrada Transilvania pare blestemat. Romania a platit 1,35 de miliarde de euro pentru doar 57 de kilometri de drum, iar paguba creste chiar si dupa rezilierea intelegerii din cauza pierderii originalelor. Statul poate sa piarda un milion de euro.
"Poate aduce Statului Roman pagube insemnate, mai mari decat echivalentul a 1.000.000 euro", se arata in plangerea penala a Ministerului pentru Proiecte de Infrastructura depusa la DNA.
Deocamdata, pe site-ul ministerului a fost publicata o copie. Directia Nationala Anticoruptie trebuie sa gaseasca vinovatul pentru contractul pierdut.
"In situatia in care se va dovedi ca faptele care au condus la lipsa/refuzul de punere la dispozitie a acestui document sa se dispuna atragerea raspunderii penale, dupa caz, pentru infractiunea de distrugere, furt sau abuz in serviciu", se arata in plangerea penala a Ministerului pentru proiecte de infrastructura depusa la DNA.
Disparitia misterioasa din sertarele ministerului Transporturilor a contractului Bechtel a fost discutata in sedinta de guvern.
"Vreau sa va rog domnul Sova, acum ca tot ati depus plangerea cu Bechtel-ul ca nu l-ati mai gasit, dar sa gasim in toamna contractul pentru Comarnic-Brasov sa-l finalizam" a declarat Victor Ponta.
"Domnule prim ministru, confrom programarii din dialogul competitiv, in mod normal pe 30 octombrie trebuie sa semnam contractul", a spus Sova.
Autostrada Comarnic - Brasov va fi construita in parteneriat public-privat. Asta inseamna ca banii vor fi dati de companii private care vor stabili o taxa pentru acest drum de viteza.
Mai multe despre:
#Bechtel#autostrazi
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS