Documente din contractul cu Bechtel, cel mai pagubos din istorie, desecretizate. Mai bine de 1 miliard de euro pentru doar 52 de km de autostrada
Documentele declasificate referitoare la contractul dintre statul roman si Bechtel International au fost publicate marti pe site-ul Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine, www.dpiis.ro, sectiunea "Informatii publice".
Ordinul privind declasificarea acestor documente a fost publicat in Monitorul Oficial la 5 iulie si a fost semnat de ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine, Dan Sova, fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, si secretarul general al Guvernului, Ion Moraru.
Dan Sova a anuntat la finele lunii mai ca a fost reziliat contractul cu Bechtel pentrul construirea Autostrazii Transilvania, statul roman urmand sa plateasca companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.
Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana cel tarziu in 2012.
Astazi nu avem autostrada, iar drumul national pe care au circulat utilajele este distrus. Ramanem asadar cu numai 52 de kilometri construiti, intre Campia Turzii si Gilau, din cei peste 400 kilometri cat trebuie sa aiba autostrada.
Pentru doar 10% din soseaua de viteza, americanii au incasat 1,25 miliarde de euro. Adica 24 de milioane de euro pe kilometru.