Documente din contractul cu Bechtel, cel mai pagubos din istorie, desecretizate. Mai bine de 1 miliard de euro pentru doar 52 de km de autostrada
Documentele declasificate referitoare la contractul dintre statul roman si Bechtel International au fost publicate marti pe site-ul Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine, www.dpiis.ro, sectiunea "Informatii publice".
Ordinul privind declasificarea acestor documente a fost publicat in Monitorul Oficial la 5 iulie si a fost semnat de ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine, Dan Sova, fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, si secretarul general al Guvernului, Ion Moraru.
Dan Sova a anuntat la finele lunii mai ca a fost reziliat contractul cu Bechtel pentrul construirea Autostrazii Transilvania, statul roman urmand sa plateasca companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.
Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana cel tarziu in 2012.
Astazi nu avem autostrada, iar drumul national pe care au circulat utilajele este distrus. Ramanem asadar cu numai 52 de kilometri construiti, intre Campia Turzii si Gilau, din cei peste 400 kilometri cat trebuie sa aiba autostrada.
Pentru doar 10% din soseaua de viteza, americanii au incasat 1,25 miliarde de euro. Adica 24 de milioane de euro pe kilometru.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



.jpg?fm=jpg&q=80&fit=max&crop=2585%2C1649%2C0%2C0&w=1280)
RSS