"Desi suntem constienti ca lucrari de reparatii sunt necesare si ne bucura faptul ca acestea sunt efectuate, constatam ca nu exista o planificare rationala a exploatarii autostrazii de catre CNADNR. Eventualele reabilitari nu au fost corect planificate, analizate si nu a fost evaluat impactul economic asupra activitatii turistice pe litoral in sezonul estival. Constatam, inca o data, ca nu exista, asa cum ar fi normal, un schimb de informatii interministeriale pe subiecte care pot afecta anumite sectoare ale economiei. CNADNR nu a informat autoritatile din turism si, cu atat mai putin, mediul privat despre inceperea acestor reparatii, care vor afecta traficul de turisti pe litoral in sezonul estival", spun reprezentantii FPTR, intr-un comunicat remis presei.

Patronatele din turism se tem ca lucrarile anuntate pentru aceasta vara, care vizeaza reparatia unui tronson de autostrada si a podului de la Agigea, vor afecta fluxul de turisti catre litoral. Patronatele solicita CNADNR sa prezinte un calendar al executiilor lucrarilor, din care sa rezulte evitarea efectelor economice negative, asupra industriei turismului.

In contextul in care o serie de destinatii turistice europene au devenit nesigure din cauza atentatelor teroriste sau a amenintarilor venite din aceasta directie, FPTR apreciaza ca sansa Romaniei, considerata o tara sigura, de a atrage turisti, este boicotata de piedicile puse de CNADNR.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a anuntat recent ca va demara in perioada urmatoare lucrari de reabilitare a tronsonului Drajna-Lehliu de pe Autostrada A2, asigurand, insa, ca traficul in perioada estivala nu va fi afectat.

Tronsonul Drajna-Lehliu a fost dat in folosinta in anul 2007, durata de viata a lucrarilor existente fiind de sase ani. Costul lucrarilor se ridica la valoarea de aproximativ 46,5 milioane lei.