Stroe, ACAROM: Autostrada Pitesti-Sibiu nu este pentru Dacia, ci pentru Romania. CNADNR ar trebui desfiintata
Autostrada Pitesti-Sibiu nu este pentru Dacia, ci pentru Romania, iar din punctul meu de vedere aceasta problema nu mai poate fi tratata la nivelul profesional al CNADNR, a declarat Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania.
"Este o batjocura, o bascalie nationala ideea cu infrastructura. Daca acum catva timp exprimam nehotararea fata de ultimele declaratii care au fost facute despre vestita autostrada Pitesti-Sibiu, Sibiu-Pitesti, care nu este a Daciei, ci a Romaniei, astazi spun ca nu va fi finalizata nici macar in 2025. Este inadmisibil ce se intampla, ca o tara care are un potential important in aceasta industrie, care contribuie si la export, si la bunastare, locuri de munca, sa fie tratata cu atata indiferenta, in conditiile in care 80% din finantare este asigurata din fonduri europene (...) Din punctul meu de vedere, am discutat cu cei de la CNADNR, iar eu as desfiinta pur si simplu aceasta companie. Trebuie sa existe o agentie in directa subordine a prim ministrului si impanata cu oameni de specialitate - profesori in constructii, drumuri, poduri, geologi. Nu mai putem trata problema cu nivelul profesional al CNADNR. Romania va avea consecinte considerabile, daca nu vom avea aceasta autostrada", a spus Stroe.
El a adaugat ca in cazul acestei lucrari ar trebuie desemnat un singur prestator care sa realizeze atat studiul de fezabilitate, cat si proiectarea.
"Am stat si m-am gandit ce as face eu. As face o licitatie, as alege un prestator care sa faca si studiul de fezabilitate si proiectarea. Ce se intampla acum, din 2007 incoace, este de necomentat, este de sesizat DNA. Asteptam acum sa vedem ce decizie se va lua. Am acompaniat vreo opt ministri ai Transporturilor, iar rezultatele sunt zero. Este de o importanta capitala acest tronson si gresit s-a inteles ca Dacia si Renault vor o autostrada. Imaginati-va 4,4 milioane de metri cubi de marfa in containere, care circula din centrul tarii spre vest. N-au facut masuratori, n-au facut un calcul sa vada ce fonduri uriase pierde Romania ca urmare a lipsei acestei autostrazi", a subliniat seful ACAROM.
In decembrie, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, spunea ca lucrarile la autostrada Pitesti - Sibiu ar putea incepe la 1 ianuarie 2017, in conditiile in care licitatiile vor putea demara abia in vara anului 2016.
Pe de alta parte, conform Ministerului Fondurilor Europene, autostrada Sibiu - Pitesti ar putea fi gata in ultima parte a anului 2023, iar valoarea totala a investitiei depaseste 1,67 miliarde euro.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS