Si, deocamdata, nu se stie nici macar cine va executa lucrarile, pentru ca autoritatile romane de-abia au inceput negocierile cu firmele care ar trebui sa duca la bun sfarsit planul.

Atunci cand taxele vor intra in vigoare, soferii care au masini mici ar putea plati intre 3 si 5 euro, iar proprietarii camioanelor, 10 euro.

Prima autostrada pe care se va introduce taxa este Bucuresti-Pitesti. Va urma Autostrada Soarelui, asa ca drumurile spre litoral ii vor costa ceva mai mult pe romani.

 

Introducerea unei taxe pentru utilizarea autostrazilor din Romania, in 2017, nu reprezinta un termen realist, intrucat nu este fundamentat din punct de vedere procedural si tehnic, anunta Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale.

"Avand in vedere perioadele de timp alocate etapelor procedurale privind incheierea contractului de concesiune si intrarea acestuia in vigoare, la care se adauga timpul necesar finalizarii lucrarilor de reabilitare al autostrazilor, apreciem ca anul 2017 ca termen estimat de presa pentru aplicarea taxarii autostrazilor incluse in proiectul de concesiune nu reprezinta un termen realist, nefiind fundamentat din punct de vedere procedural si tehnic", sustine CNADNR.  

Procedura de dialog competitiv pentru atribuirea "Contractului de concesiune de lucrari publice privind proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti (km 52+770 - km 100+765) si operarea si intretinerea Autostrazii Bucuresti-Constanta si Autostrazii Bucuresti-Pitesti" se afla in etapa de dialog cu candidatii preselectati, sustine compania.

Acesta este contractul prin care viitorul concesionar, in contrapartida lucrarilor executate, primeste din partea autoritatii contractante, in calitate de concedent, dreptul de a exploata un bun pe o perioada determinata, implicit dreptul de a avea venituri prin impunerea unei taxe de utilizare.  

"In privinta afirmatiilor referitoare la momentul introducerii taxei, precum si a celor legate de estimari de costuri si alte aspecte care tin de structura financiara, tehnica si juridica a viitorului contract de concesiune, facem precizarea ca aceste aspecte sunt in discutie, urmand a fi adoptate solutiile optime care sa corespunda necesitatilor autoritatii contractante la finalul etapei de dialog cu candidatii preselectati. Printre aspectele vizate in cadrul acestei proceduri se regaseste si evitarea dublei taxari a utilizatorului", subliniaza CNADNR.