Ciolos, despre autostrada Targu-Mures - Iasi: In master plan e pe locul doi ca prioritate, o sa lansam studiile de fezabilitate. Ce probleme sunt la Pitesti - Sibiu
Premierul Dacian Ciolos a declarat, marti, privitor la realizarea unei autostrazi pe ruta Targu-Mures - Iasi, ca un astfel de proiect exista in master planul de transport, iar in maxim zece zile va fi prezentat un plan mai detaliat despre ceea se va putea realiza in acest sens.
"Exista un astfel de proiect care, din cate stiu, in master plan e chiar pe locul doi din punct de vedere al prioritatii si o sa lansam studiile de fezabilitate, adica o sa lansam ceea ce e prevazut in acel master plan. Chiar vrem sa le punem in aplicare si sa le luam la rand, asa cum sunt acolo. (...) Eu cred ca in maxim o saptamana - zece zile o sa venim cu un plan mai detaliat legat concret de ce se poate face. E faza de inceput, deci e vorba de lansarea studiilor de fezabilitate", precizat Ciolos, la Europa FM, transmite Agerpres.
In context, el a afirmat ca la autostrada Pitesti-Sibiu exista probleme in ceea ce priveste obtinerea acordului de mediu, mentionand ca va incerca sa obtina avizul pe tronsoane, astfel incat lucrarile sa nu fie intarziate.
"La Pitesti-Sibiu problema e cu avizul de mediu, pentru ca exista o norma europeana care spune ca avizul de mediu trebuie luat pe toata portiunea si nu pe tronsoane. O sa incercam sa vedem daca putem obtine un acord, sa luam avizul de mediu pe tronsoane, in asa fel incat sa nu intarziem tot procesul pentru a astepta finalizarea studiilor de fezabilitate pe toate tronsoanele si sa incepem cel putin pe capete. Asta ar fi obiectivul meu, ca pana la sfarsitul lui 2016 sa finalizam toata procedura, in asa fel incat sa putem fi aproape de semnarea contractelor de executie cel putin pe capete si sa avansam, sa finalizam studiile de fezabilitate pe celelalte tronsoane. Asa cum am vazut calendarul acum, va fi greu si prefer sa nu promit ca o sa facem, pentru ca n-am nevoie sa tai panglici la sfarsitul lui 2016. Important e sa facem lucrarile corect, pentru ca altfel, daca le grabim din diferite motive, ne putem trezi apoi cu surprize", a mai spus prim-ministrul.
Intrebat daca a discutat cu comisarul european Corina Cretu despre tronsonul Orastie-Sibiu, in conditiile in care, daca lucrarea nu va fi finalizata, Romania e nevoita sa returneze banii, Dacian Ciolos a raspuns: "Nu, nu am discutat. Nu, nu 500 de milioane de euro, deocamdata nu e vorba de o suma atat de mare, dar oricum, oricati bani ar trebui sa dam inapoi, acolo, in primul rand vreau sa vad exact a cui e vina si cine si-o asuma, pentru ca va trebui sa dam niste bani inapoi si deci, bugetul national va trebui sa si-i asume, dar vreau sa vad, in primul rand, a cui e vina si din ce cauza".
Ciolos: Vrem sa folosim in 2016 facilitatile noului Cod Fiscal pentru a incuraja investitiile
Premierul Dacian Ciolos a declarat, marti, ca este important ca Romania sa aiba cateva elemente minime de stabilitate in ceea ce priveste economia, pentru a incuraja antreprenoriatul si investitiile, el adaugand ca guvernul actual vrea sa foloseasca masurile din noul Cod Fiscal pentru a stimula investitiile.
El a mentionat este nevoie de coerenta in politica economica si vrea ca in anul 2016 sa fie folosite cat mai bine deciziile Codului Fiscal, astfel incat oamenii sa fie incurajati sa investeasca.
"Nu stiu daca o sa putem crea un milion de locuri de munca intr-un an de zile, dar ce mi se pare important este sa avem cateva elemente minime de stabilitate din punct de vedere economic pentru a incuraja antreprenoriatul, pentru a incuraja oamenii sa investeasca si aici ma gandesc la capitalul strain despre care noi tot vorbim in ultimii ani, dar mai ales la capitalul romanesc, care sper eu sa capete incredere in coerenta politicilor economice. Acesta a fost unul din principalele motive pentru care n-am pus in discutie deciziile privind noul Cod Fiscal, toate facilitatile care vizeaza sectorul economic, facem un efort in buget ca sa le putem implementa tocmai pentru a da semnalul ca nu se schimba politica economica de fiecare data de la un guvern la altul, ci mergem si cu o anumita coerenta. Ce vrem sa facem in anul care vine e sa vedem cum putem folosi cat mai bine deciziile din Codul Fiscal pentru a incuraja oamenii sa investeasca", a declarat Ciolos, la Europa FM, transmite Agerpres.
Tot marti, dar la finalul paradei de 1 Decembrie din Piata Constitutiei, premierul a spus ca Guvernul pe care il conduce isi doreste sa construiasca ceva durabil, sa nu faca schimbari doar de dragul schimbarilor, adaugand ca este nevoie si de timp pentru ca aceste schimbari sa se vada.
"Eu sunt constient de misiunea dificila pe care o are Guvernul actual, mai ales dupa o perioada de tensiuni, intr-o perioada in care asteptarile romanilor sunt foarte mari, mai ales de la autoritatile publice, si vreau sa transmit romanilor ca am inteles acest mesaj. Avem nevoie doar de timp, n-o sa stam ascunsi, o sa comunicam, dar vrem ca ceea ce vom cladi in acest an, vrem sa construim in mod durabil, sa nu facem schimbari doar de dragul schimbarilor, sa facem astfel ca institutiile statului, cel putin cele care se afla in subordinea Guvernului, sa evolueze pentru un serviciu mai eficient pentru cetateni", a spus Ciolos.
El a aratat ca Guvernul isi doreste sa conlucreze si cu partidele politice din Parlament si si-a exprimat ca se va vedea si acolo o evolutie atat in relatia cu cetatenii, cat si cu Guvernul.
"Vreau sa le transmit romanilor ca voi ramane cu Guvernul deschis la semnalele care vor veni din partea lor, insa sper sa gasim energia asta a contestarii intr-o energie a constructiei. Ca sa schimbam Romania, trebuie sa ne schimbam in primul rand noi, pe noi insine in bine, eu va spun sincer, traiesc fiecare zi ca si cum ar fi prima zi sau ultima zi la Guvern, pentru ca vreau sa folosesc energia pe care o am la dispozitie si pe care o voi mobiliza in acest an in calitatea pe care o am ca sa facem ca lucrurile sa evolueze si la sfarsitul anului 2016 sa traim cu mai multa incredere in noi si sa vedem ca sunt lucruri care se pot schimba", a mai afirmat Dacian Ciolos.