Prima autostrada urbana din Romania. Va lega Bucurestiul de A3. Cand va fi gata si cu ce probleme va ramane
Anul viitor vor incepe lucrarile la prima autostrada urbana din Romania. Soseaua de viteza va lega Bucurestiul de A3, autostrada spre Ploiesti.
Autostrada urbana va avea trei benzi pe sens, trotuare pentru pietoni si va fi iluminata. Problema este ca traficul se va gatui intr-o strada cu o singura banda pe sens, pentru ca oficialii nu au terminat exproprierile.
Prima autostrada urbana din Romania va incepe de la intersectia soselei Fabrica de Glucoza cu strada Petricani. Va avea aproape sase kilometri dintre care trei au fost construiti deja. La primavara, lucrarile vor incepe pe acest teren viran unde in acest moment cresc copaci si sunt aruncate la intamplare gunoaie. Potrivit contractului care a fost semnat deja, lucrarile se vor termina in 2017.
Pentru ca este in zona urbana, autostrada va avea elemente specifice acestei zone.
Potrivit unor surse, soseaua va avea trei benzi, plus una de urgenta. Pe margine va avea si cate un trotuar, protejat de un parapet de siguranta din beton. Pentru a nu deranja locuitorii cu zgomotul, pe margine vor fi panouri fonoabsorbante. De asemenea, soseaua va fi iluminata.
Va costa aproape 35 de milioane de euro. In acesti bani intra si constructia unui nod rutier de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti langa localitatea Moara Vlasiei.
Ca de obicei, pe hartie lucrurile par perfecte. In realitate, insa, daca va fi gata la timp, trebuie sa fie terminata si strada din Bucuresti unde se varsa tot traficul de pe autostrada urbana.
Problema este ca autostrada se va bloca in soseaua Fabrica de Glucoza. Aici autoritatile nu au terminat inca exproprierile. Asa ca va dura foarte mult pana cand se va largi la doua benzi pe sens.
"Teoretic, intr-un an si jumatate, aceasta autostrada ar trebui sa fie gata. Trebuie sa avem toate autorizatiile de construire la timp, toate avizele de mediu. Tot ce inseamna hartogaraie, care tine foarte mult de stat. Institutiile statului isi pun piedica unele altora", spune Ionut Cucu, membru al asociatiei pro infrastructura.
Din aceasta cauza, anul acesta autoritatile au reusit sa deschida circulatiei doar 16 kilometri de autostrada.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS