Prin aceasta procedura de atribuire a unui contract de achizitie publica, autoritatea contractanta conduce un dialog cu candidatii admisi dupa preselectarea prealabila, in scopul identificarii uneia sau mai multor solutii apte sa raspunda necesitatilor sale, urmand ca, pe baza solutiei/solutiilor identificate, investitorii selectati sa elaboreze oferta finala.

Procedura este organizata de Departamentul pentru proiecte de infrastructura si CNADNR.

Ofertele privind candidaturile pentru etapa de precalificare in vederea atribuirii contractului de concesiune privind proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea drumului expres/autostrazii Craiova - Pitesti au fost deschise la 8 mai, la sediul CNADNR.

Consortiul romanesc este format din companiile Spedition UMB si Tehnostrade, detinute de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, si Vectra Service, controlata de omul de afaceri Marcel Butuza.

Asocierile straine care au depus ofertele sunt Obrascon Huarte Lain - OHL ZS, din Spania, China Communications Construction Company - Dogus Insaat Ve Ticaret (Turcia) - Egis Projects (Franta), Strabag (Austria) - Vinci (Franta) - Aktor (Grecia) si Impregilo - Salini, din Italia.

CNADNR a anuntat in luna martie ca vrea sa contracteze prin concesiune constructia si operarea tronsonului Craiova - Pitesti, proiect estimat la 9 miliarde de lei, cu TVA (2 miliarde de euro), cu o lungime de 121 km, care va fi realizat ca drum expres sau autostrada.