3.000 de angajati de la CFR Marfa vor fi disponibilizati de la 1 iunie
CFR Marfa a notificat sindicatele si Inspectia Muncii privind disponibilizarea a 3.000 de salariati, chiar daca cifra negociata cu reprezentantii angajatilor era de 2.400, urmand ca de la 1 iunie aceste persoane sa ramana fara loc de munca, a declarat liderul sindical Iulian Mantescu.
Presedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Iulian Mantescu, a declarat, luni, pentru MEDIAFAX, ca CFR Marfa a inceput in 8 aprilie notificarea organizatiilor sindicale si a Inspectiei Muncii privind disponibilizarile.
Mantescu a precizat ca administratia este obligata sa astepte zece zile calendaristice ca reprezentantii angajatilor sa trimita masuri pentru evitarea acestor disponibilizari si maximum 30 de zile raspuns de la IT, dupa care incep sa fie date preavizele.
Liderul sindical a adaugat ca asteapta in aceasta saptamana sa fie convocati de administratie pentru a discuta masurile de protectie pentru cei disponibilizati.
"Am convenit initial ca se dau cate sase salarii minime pe economie pentru fiecare disponibilizat, dar am inteles ca Guvernul ar fi aprobat o ordonanta de urgenta pentru salarii compensatorii in diferite domenii, dar transporturile nu ar fi mentionate, ceea ce ar crea din nou discriminare", a spus Mantescu.
Potrivit liderului sindical, CFR Calatori si CFR SA vor notifica in perioada urmatoare sindicatele si Inspectia Muncii privind persoanele care isi vor pierde locul de munca.
Sindicalistii si conducerea CFR Marfa au semnat, la jumatatea lunii februarie, noul Contract Colectiv de Munca valabil pentru anul 2011, care prevede protectie pentru salariatii care urmeaza sa fie disponibilizati, prin sumele colectate din primele de vacanta la care renunta toti angajatii.
Contractul colectiv de munca cuprinde clauze referitoare la contractul individual de munca, angajarea, conditiile de munca si salarizare ale personalului, timpul de munca si odihna, drepturile si obligatiile reciproce ale partilor in promovarea unor relatii de munca echitabile, de natura sa asigure protectia sociala a salariatilor, drepturile sindicatelor si ale reprezentantilor salariatilor, calificarea, recalificarea, pregatirea si perfectionarea profesionala, potrivit unui comunicat al administratiei.
Mantescu declara in februarie ca reprezentantii FMI au spus ca sunt de acord cu restructurarea celor trei companii de cale ferata si cu privatizarea CFR Marfa, argumentand ca Guvernul sustine ca nu este alta solutie.
Potrivit lui Mantescu, in sistemul feroviar de stat sunt in prezent 56.000 de angajati, cu un salariu mediu net pe 2010 de 1.600 lei pe luna.
Mai multe despre:
#disponibilizari#CFR Marfa
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS