CFR Calatori estimeaza pierderi de 395 mil. lei in 2013. Bugetul propus de CA pentru anul viitor
CFR Calatori estimeaza ca va inregistra in acest an pierderi de 395 milioane lei, de 2,5 ori mai reduse fata de rezultatul negativ de 992 milioane lei din 2012, iar bugetul propus de Consiliul de Administratie pentru 2014 nu prevede pierderi.
CFR Calatori a incheiat 2012 cu afaceri de 1,66 miliarde lei, venituri de 1,99 miliarde lei, cheltuieli de 2,98 miliarde lei si o pierdere de 992,2 milioane lei, potrivit datelor raportate la Ministerul Finantelor.
"Din punct de vedere al relatiilor de transport, unde se inregistreaza nivel ridicat de solicitare se pot mentiona cele care leaga Bucurestiul de Timisoara, Arad, Cluj, Suceava, Iasi, Galati si Constanta, rutele sezoniere catre destinatiile turistice importante, dar si relatiile pe care circula trenuri de naveta in jurul marilor orase sau platforme industriale generatoare de fluxuri de calatori", arata compania, transmite Mediafax.
La finele lunii septembrie, datoriile comerciale ale companiei se ridicau la 1,27 miliarde lei, din care 80% reprezentau datorii catre CFR SA, iar creantele, 209 milioane lei.
Reprezentantii CFR Calatori precizeaza ca in 2012 si 2013 nu a beneficiat de investitii de la bugetul de stat.
Capitalul social al companiei a fost majorat recent cu 400 milioane lei, suma fiind utilizata pentru plata tarifului de utilizare a infrastructurii catre CFR SA.
CFR Calatori a incheiat anul trecut cu 14.028 salariati, iar numarul acestora va cobori la 13.880 la finele lui 2013.
"Reducerea de personal a avut loc in mod natural, fara disponibilizari colective, prin masuri specifice de recalificare si reorientare profesionala a angajatilor", precizeaza compania.
Ultima majorare a tarifelor din transportul feroviar public de calatori dateaza din septembrie 2013.
Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat ca a respins propunerea FMI de intrare in insolventa a unor companii cu datorii, precum CFR Marfa si CFR Calatori, ca asteapta bani de la buget, dar si masuri de rentabilizare de la manageri, in caz contrar restructurarea urmand sa fie "de sus in jos".