Centura Capitalei a primit cea mai mică notă din partea experţilor europeni: “Riscaţi să vă blocaţi complet”. Răspunsul autorităţilor este acelaşi de 20 de ani: “Organizăm licitaţii”
“Faceţi de urgenţă încă o centură în jurul Bucureştiului, altfel riscaţi să vă blocaţi complet.” Este avertizarea experţilor de la Banca Europeană de Investiţii, care au monitorizat actuala centură.
Rezultatele ar trebui să îi sperie pe responsabilii din transporturi: în curând şoseaua de centură nu va mai putea susţine traficul. Însă răspunsul autorităţilor este acelaşi din ultimii 20 de ani: “organizăm licitaţii”.
Circulaţia de pe actuala centură a Capitalei este un coşmar. S-au convins şi experţii Băncii Europene de Investiţii, care au monitorizat traficul şi au dat note intersecţiilor. Calificativul A fiind cel mai mare, iar F, cel mai prost. Dezastrul era previzibil. Toate intersecţiile controlate au luat F, cu o singură excepţie. Experţii au calculat câte maşini trec în fiecare oră pe centură şi câte vor trece în următorii ani.
Ritmul achiziţiei de maşini în România creşte ameţitor, în special, în Bucureşti. Astfel, dacă nu se va investi pe centură, circulaţia se va bloca. Anul trecut pe aici au mers 40 de mii de maşini pe oră. În 2020 pe aici vor trece aproape 65 de mii de maşini pe oră, iar în 2040 vor fi 130 de mii de maşini pe oră.
Fără o nouă centură, regiunea Bucuresti-Ilfov va face implozie, recunosc şi autorităţile locale. Marian Petrache, preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov: “Va muri din punct de vedere economic, dacă nu se face A0. Trebuia separat traficul greu de ultimul inel pentru Bucureşti. Inelul acesta trebuie să fie pentru traficul uşor.”
Aşa că specialiştii Băncii Europene îi sfătuiesc pe responsabili să construiască urgent o nouă centura. Să fie în regim de autostrada şi să se numească A0. Lucrările ar trebui să înceapă în 2019, să coste 1,8 miliarde de euro şi să fie gata în 2024. Responsabilii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere susţin că rezultatul studiului a fost pentru ei. o revelaţie, deşi de ani de zile şoferii se plâng de traficul imposibil de pe centura..
Ştefan Ioniţă, directorul CNAIR: “Practic ne-au deschis ochii şi ne-au spus ‘apucaţi-vă şi faceţi la regim de autostradă pentru că asta trebuie să faceţi’. Pentru inelul zero, vom avea atribuite contractele, eu sper în luna aprilie să avem antreprenori. Începem lucrările din martie anul viitor”
Atenţie, revelaţia funcţionează doar pentru jumătatea de sud a noii centuri în regim de autostradă. Bucată de nord nu a fost deocamdată nici măcar scoasă la licitaţie. În plus, directorul CNAIR susţine că nu va abandona nici actuala centură: va înveşti în intersecţiile problema şi va extinde la două benzi anumite porţiuni. Din păcate, sunt doar promisiuni, în condiţiile în care lucrările licitate şi atribuite sunt blocate de birocraţie şi nepăsare.
Asta deşi sunt bani europeni şi pentru centura nouă şi pentru refacerea celei existente.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS