Cel mai mare consumator european de biocombustibil. Gigantul aerian care traversează oceanul folosind ulei de gătit
Avion
Compania aeriană olandeză KLM a anunţat că, în ultimii 10 ani, a redus cu 50% consumul de dioxid de carbon pe fiecare pasager, dar şi cantitatea de deşeuri.
Reprezentanţii KLM spun că operatorul olandez a fost prima companie aeriană la nivel global care a executat un zbor comercial cu biocombustibil, în anul 2011.
"Astăzi, este cel mai mare consumator european, efectuând zboruri zilnice de la Los Angeles la Amsterdam folosind biocombustibil", arată un comunicat al companiei.
Potrivit datelor KLM, la finalul anului 2018 au fost operate aproximativ 1.500 de zboruri alimentate cu 1.318 tone de biokerosen.
"Pe lângă alimentarea cu combustibil sustenabil, KLM ţinteşte să reducă deşeurile cu până la 50% în 2030 prin cele 14 tipuri de reciclare de care dispune, în 2018 fiind cu 9% mai puţine deşeuri decât în 2011", arată comunicatul.
Biokerosenul se produce din uleiul folosit la gătit în restaurante, procedura bazându-se doar pe reciclarea uleiului ars. Acesta nu afectează, se pare, cu nimic calitatea zborurilor, în schimb are avantajul că reduce emisiile de carbon cu până la 80%.
În 2011, compania olandeză a efectuat primul zbor cu un avion alimentat cu biokerosen produs din ulei reciclat între Amsterdam și Paris, iar în 2012 a făcut primul zbor intercontinental, la Rio de Janeiro, marcând astfel și cel mai lung zbor efectuat cu un avion pe biocombustibil.
Din 2013, KLM a început să folosească pentru zborurile sale transatlantice un amestec care include combustibil pentru avioane, în proporție de 75%, dar și ulei de gătit, în proporție de 25%, informează BBC.
KLM a înregistrat un record de 34,1 milioane de pasageri în 2018, oferind pasagerilor săi zboruri directe către 162 de destinaţii cu o flotă modernă de peste 214 de aeronave. Compania aeriană are peste 33.000 de angajaţi în întreaga lume.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS