Alin Boanta, din Targu Mures, este proprietarul unui Mercedes model 1990 si spune ca de multa vreme nu mai merge la pompa. Foloseste doar ulei.

"Ideea mi-a dat un prieten din Germania, care in Germania circula mult cu ulei vegetal, ulei de floarea soarelui, mai exact. La inceput am avut emotii cand am turnat in rezervor, cand am vazut ca porneste motorul, ca merge fara nicio problema. Miroase, a fost mirosul de clatite, asta e singurul dezavantaj"
, povesteste acesta.

Alin a facut o singura modificare: a adaugat un prefiltru la motorina. Spre deosebire de el, Andrei foloseste ulei amestecat cu motorina pentru masina lui, un Volkswagen Vento.

Alti soferi pun in rezervor ulei folosit, pe care il filtreaza. Cu un litru de ulei de floarea soarelui, un bucatar priceput poate sa gateasca aproximativ sase portii de cartofi prajiti. Va vine sa credeti sau nu, cu aceeasi cantitate un sofer parcurge 20 de kilometri buni cu masina la un consum mediu.

Tavi Topan, de exemplu, conduce un Opel Astra din 2002 si spune ca masina lui merge ca unsa cu noul combustibil, pe care il foloseste de primavara, pana in toamna. "Saptamanal folosesc cam 30 - 40 de litri. Motorina de la pompa se arde mai repede, consumul e mai mare cam cu 15 % decat la uleiul vegetal", spune acesta.

Exista totusi si cateva inconveniente. "Uleiul crud face depuneri la ardere pe segmenti, poate chiar bloca motorul, face depuneri pe injectoare si asta inseamna niste costuri. Un alt dezavantaj: nu poate fi folosit la toate motoarele. La cele cu pompe duze nu se poate folosi."

Soferii care au trecut pe ulei pe floarea soarelui spun ca acesta inlocuieste cu succes motorina in cazul motoarelor diesel mai vechi de 2006.