KLM a introdus pe cursele transatlantice avioane alimentate cu ulei de gatit
Compania aeriana olandeza KLM a inceput sa foloseasca pentru zborurile sale un amestec care include combustibil pentru avioane, in proportie de 75%, dar si ulei de gatit, in proportie de 25%, informeaza BBC.
Schimbarea se aplica deocamdata zborurilor comerciale, printre aeronavele pe care vor fi functiona cu noul amestec de combustibil numarandu-se si Boeingurile 777, care fac legatura intre aeroporturile JFK din New York si Schiphol din Amsterdam.
Experimentul se va desfasura in fiecare zi de joi, pentru urmatoarele sase luni. Uleiul provine de la restaurantele din statul american Louisiana, dar este reprocesat la o fabrica din Baton Rouge, inainte de a fi folosit pentru avioane. Acesta nu afecteaza, se pare, cu nimic calitatea zborurilor, in schimb are avantajul ca reduce emisiile de carbon cu pana la 80%.
“Pentru noi, pilotii, este acelasi lucru ca si cum am pilota un avion obisnuit”, spune Rick Shouten, care s-a aflat saptamana trecuta la bordul unui astfel de zbor.
Nu este pentru prima oara cand KLM incearca o combinatie diferita de combustibili, din dorinta de a avea un impact negativ mai mic asupra mediului inconjurator. In 2009 compania a folosit camelina pentru propulsia zborurilor, un ulei din gama mustarurilor si, desi prima incercare cu ulei de gatit a avut loc in 2011, acum este pentru prima data cand acesta va fi folosit in cursele regulate.
In viitorul apropiat insa, uleiul de gatit va ramane cel mai probabil in restaurante, avand in vedere ca pretul sau este de trei ori mai mare fata de cel al combustibilului folosit in mod normal in aviatie.
“Mai avem mult de lucru pana cand biocombustibilul va fi disponibil la o scara larga, avand in acelasi timp un pret suficient de competitiv incat sa poata inlocui kerosenul. Nu putem ajunge insa la aceste rezultate singuri. Avem nevoie de sprijinul tuturor partilor implicate: companii, guvern si intreaga societate”, se arata intr-un comunicat al KLM.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS