Ceferiștii amenință cu proteste de amploare, din septembrie. “Situaţia este tragică în sectorul feroviar”
Vagoane, CFR Marfa
Mecanicii de locomotivă şi angajaţii CFR Călători se pregătesc de proteste masive, timp de patru săptămâni, începând din 16 septembrie.
Ceferiștii vor astfel să atragă atenţia asupra situaţiei tragice din sectorul feroviar, cauzată de lipsa investiţiilor, potrivit lui Rodrigo Gabriel Maxim, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR).
Protestele vor fi organizate alături de Federaţia Mecanicilor de Locomotivă şi Federaţia Naţională Drum de Fier.
"Vor fi proteste sub formă de pichetări pe o perioadă de patru săptămâni, de luni până joi, în fiecare săptămână. Luni în faţa Ministerului Transporturilor, de la 10:00 la 12:00, marţi în faţa Parlamentului, miercuri în faţa Guvernului şi joi în faţa Ministerului Finanţelor, între aceleaşi ore", a spus Maxim, citat de Agerpres.
În paralel, mecanicii de locomotivă, şefii de tren, conductorii şi revizorii de vagoane au anunţat o grevă tehnică.
Aceasta în principal deoarece, odată cu reducerea costurilor, nu mai sunt bani nici măcar pentru piese de schimb, iar mecanicii sunt nevoiţi să le ia de la locomotivele defecte şi aflate în revizie.
"Din cauza reducerii costurilor, permanent, este imposibilă achiziţia de piese de schimb pentru locomotive. Ele au funcţionat şi mai funcţionează prin descompletarea celor care au intrat în revizie. Sunt 598 de locomotive defecte. Vor mai lua piese şi de la cele care nu vor mai funcţiona după terminarea sezonului, după care, probabil nu se va mai putea circula. Dacă directorul general al CFR Călători tot dispune reducerea costurilor, nu mai au ce costuri să reducă, dar piesele trebuie schimbate", a continuat liderul sindical.
Potrivit acestuia, s-a ajuns la o situaţie critică vizibilă în această vară, când foarte mulţi călători s-au plâns fie că nu au găsit bilete, fie că au călătorit în picioare, din lipsa vagoanelor şi a locomotivelor.
"Practic, nu mai avem cu ce circula. Iar salariaţii CFR Călători au decis să protesteze şi să arate aceste lucruri. Este inadmisibil şi pentru noi, şi pentru călătorii români, să nu ni se asigure materialul rulant necesar. Călătorii nu pot fi transportaţi unde doresc, în condiţii de confort, mulţi rămân pe jos, merg în picioare, vin plângând că nu găsesc locuri şi tot aşa. Există o situaţie critică, iar statul trebuie să înţeleagă că este singurul acţionar", a susţinut Maxim.
El a arătat că, dacă situaţia rămâne aşa, nu există nicio şansă se se îmbunătăţească condiţiile de trafic şi lucrurile se vor înrăutăţi.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS