CE blochează fuziunea Alstom-Siemens. De ce este îngrijorat Executivul european de noul gigant din transportul feroviar
Siemens Alstom
Comisia Europeană va anunţa miercuri că a decis să blocheze proiectul de fuziune între activităţile feroviare ale grupului Alstom şi cele ale grupului german Siemens, a declarat marţi pentru DPA o sursă din apropierea acestui dosar.
Fuziunea dintre Alstom şi Siemens ar da naştere unui gigant european în domeniul transportului feroviar, prezent în 60 de ţări şi cu o cifră de afaceri anuală de 15,6 miliarde euro.
Această fuziune ar permite celor două companii să concureze cu chinezii de la CRRC şi cu grupul canadian Bombardier, scrie Agerpres.
Chiar dacă guvernele din Franţa şi Germania sunt în favoarea acestei tranzacţii, care ar crea un campion european, Comisia Europeană este îngrijorată că noua entitate rezultată în urma fuziunii dintre Siemens şi Alstom ar putea afecta concurenţa în Europa, în condiţiile în care Alstom şi Siemens sunt doi giganţi din sectorul transportului feroviar european.
"Vrem să avem companii europene puternice care să poată concura pe plan mondial. Dar nu vom face jocuri politice şi nici nu vom da dovadă de favoritism când vine vorba de a asigura un mediu concurenţial egal", a declarat marţi preşedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker.
În replică, directorul general de la Alstom, Henri Poupart-Lafarge, a criticat "prejudecăţile ideologice ale Bruxelles-ului", apreciind că, probabil, Executivul comunitar va interzice fuziunea fuziunea Siemens-Alstom.
"Atunci când vorbim de crearea unui campion european, anumiţi responsabili ai Comisiei Europene înţeleg că este vorba de un monopol", a spus Henri Poupart-Lafarge. Acesta a adăgat însă că în situaţia în care proiectul de fuziune va fi blocat de UE, Alstom nu va face recurs şi nici nu va veni cu un nou proiect revizuit, astfel că Alstom şi Siemens "vor merge fiecare pe drumul lor".
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS