Ce bani avem pentru autostrazi? Cum vor fi finantati cei aproape 2.000 de km de autostrazi pe care guvernul Ponta vrea sa ii finalizeze pana in 2020
Autostrada in constructie. Sursa foto: Mediafax
Guvernul Ponta promite pana in 2020 o retea de 2.440 kilometri de autostrazi, adica 1.800 kilometri in plus fata de ce are Romania in prezent, constructie ce va fi finantata din fonduri europene dar si din veniturile obtinute din acciza suplimentara pe carburant, scrie Ziarul Financiar.
CNADNR va lansa licitatiile pentru studiile de fezabilitate a aproape 1.800 de kilometri de autostrazi anul acesta.
Care sunt sursele de finantare ale CNADNR pentru constructia a inca 1.800 de kilometri de autostrazi pana in 2020? Sova spune ca pe langa banii ce vor veni din fonduri europene, fie din exercitiul financiar 2007-2013, fie din 2014-2020, statul va folosi de asemenea bani din acciza suplimentara la carburant, care a intrat in vigoare de la 1 aprilie.
Astfel, fondurile colectate din acciza in acest an pentru constructia de autostrazi sunt estimate la 2 miliarde lei (0,45 miliarde de euro), urmand ca din 2015 suma sa creasca la 2,4 miliarde lei (0,5 miliarde de euro) anual, a explicat ministrul transporturilor. Acciza ar urma sa finanteze constructia a 697 de kilometri de autostrazi pe rutele Suplacu de Barcau-Gilau, Targu-Mures-Targu-Neamt-Siret, Bucuresti-Giurgiu, Calafat-Craiova, respectiv Craiova-Alexandria.
Mai multe despre:
#autostrazi#Dan Sova
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS