Cati kilometri de autostrada promit constructorii in acest an si cati vom avea in realitate
Scenariul optimist spune ca in 2011 s-ar putea construi inca 42 de kilometri de autostrada, ceea ce ar duce “reteaua de autostrazi” din Romania la aproape 350 de kilometri. Scenariul pesimist spune ca nu se va termina nimic, scrie Business Magazin.
A mai trecut o jumatate de an care a inceput cu la fel de multe promisiuni ca si anii anteriori in ce priveste constructiile de autostrazi. Cu doar 314 kilometri de autostrazi, Romania sta la coada ierarhiei UE la capitolul sosele mari, iar anul 2011 nu are semne mai bune.
Ca si altadata, doar promisiunile sunt mari. In acest moment, Romania are in constructie sapte tronsoane de autostrada, cu o lungime cumulata de circa 193 de kilometri, la care se adauga inca doua tronsoane de 83 de kilometri, a caror situatie este incerta insa in acest moment.
De ce incerta? Pentru ca, in cazul uneia dintre autostrazi, Cernavoda-Medgidia, lucrurile nu se vor misca mai devreme de luna august, cand vor fi anuntati noii constructori ai acestui tronson, al carui contract a fost reziliat in aprilie cu francezii de la Colas. In coltul opus al tarii, in partea de nord-vest, cel de-al doilea tronson cu probleme, Suplacu de Barcau-Bors, de pe Autostrada Transilvania, isi asteapta in continuare finantarea.
Cea mai mare parte a tronsoanelor care se afla in prezent in curs de executie, inclusiv Cernavoda-Medgidia si Suplacu de Barcau-Bors, ar urma sa fie gata in 2012. Un singur tronson, de 42,5 kilometri, si anume Moara Vlasiei-Ploiesti, va fi gata anul acesta, in decembrie, daca dam crezare promisiunilor celor patru companii romanesti care se ocupa de aceasta autostrada: Spedition UMB, Tehnostrade (ambele controlate de Dorinel Umbrarescu), Euroconstruct Trading 98 (Dan Besciu) si PA&CO International (Costel Casuneanu). Cei trei regi ai asfaltului au acceptat sa renunte la suplimentarea contractului cu inca aproape 100 de milioane de euro doar pentru ca Ministerul Transporturilor sa nu rezilieze si acest contract, asa cum s-a intamplat in cazul Colas.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS