Boagiu a afirmat ca, din informatiile neoficiale pe care le are, proiectarea tronsonului de autostrada Nadlac-Arad este pe cale sa fie finalizata, urmand ca la finele lunii august acesta sa intre in executie, potrivit Mediafax.

"Pe Arad-Nadlac, din informatiile pe care le avem neoficial, pentru ca inca nu ne-au informat constructorii, eu stiu ca sunt intr-o faza avansata cu proiectarea. Ne asteptam ca pana la finalul lunii august sa aiba proiectarea deja facuta, sa intre in executie", a spus Boagiu.

Pe tronsonul Timisoara-Lugoj sunt probleme

In ceea ce priveste tronsonul de autostrada Timisoara-Lugoj, Boagiu sustine ca acest contract intampina probleme din cauza unor "contestatari de profesie" si ca asteapta decizia CNSC pentru a fi incepute lucrarile.

"Pe tronsonul Timisoara-Lugoj exista o problema cu o contestatie facuta de contestatari de profesie. Daca va uitati la firmele care au facut contestatia, veti vedea ca sunt firme care si-au facut o meserie din a contesta lictatiile. Avem unul din tronsoane care este inca la CNSC. Asteptam decizia CNSC pentru a semna si pe acest tronson", a afirmat ministrul Transporturilor.

Potrivit lui Boagiu, castigatorul licitatiei tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia urmeaza sa fie cunoscut in luna august.

"In acest moment, pana la sfarsitul lunii iulie urmeaza sa fie dat in exploatare tronsonul de la Basarabi-Murfatlar pana la ocolitoarea Constantei, plus ocolitoarea Constantei. Si dupa vizita pe care am facut-o saptamana trecuta nu am niciun motiv sa ma indoiesc ca se va intampla lucrul acesta. La licitatia pe Cernavoda-Medgidia, cel cu probleme, urmeaza sa se stie castigatorul in luna august", a spus Boagiu.

CNADNR a incheiat contracte legate de supervizarea lucrarilor de constructie a autostrazilor Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu, cu o valoare totala de aproape 94 milioane de lei, fara TVA, insa rezultatele pentru doua dintre acestea au fost contestate.

Astfel, contractul pentru supervizarea lucrarilor la autostrada Timisoara-Lugoj, in lungime de 35,12 kilometri, a fost castigat de compania franceza Louis Berger cu o oferta de 23 milioane de lei, fara TVA. Rezultatul licitatiei a fost insa contestat de asocierea romaneasca Omicron-Amepro-Septembrie Consulting.

Celalalt contract contestat vizeaza consultanta pentru lucrarile la Orastie-Sibiu, cu o lungime de 82 kilometri. Proiectul a fost castigat de asocierea Consitrans-VIA Design-Omicron-Amepro pentru 32 milioane de lei, fara TVA. Contestatia a fost depusa de consortiul Egis Romania-Ingedia Romania-Transproiect 2001.

Supervizarea pentru Nadlac-Arad (39 kilometri) a fost castigata de consortiul romanesc VIA Design-Omicron-Amepro-Consitrans, cu o oferta de 20,7 milioane lei, fara TVA.

Ultimul contract atribuit si necontestat se refera la consultanta pentru primul lot al autostrazii Lugoj-Deva (27,4 km). Asocierea castigatoare este Search Corporation-Consulgal Consultores de Engenharia e Gestao (romano-portugheza), cu o oferta de 18 milioane de lei.

Compania de Autostrazi si Drumuri a semnat in mai si iunie contractele pentru lucrarile de proiectare si executie a celor patru autostrazi atat cu firme straine, cat si romanesti. In acest caz rezultatele licitatiilor au fost contestate si solutionate ulterior, cu exceptia lotulului al doilea al autostrazii Timisoara-Lugoj, pentru care contestatia nu a fost inca solutionata.