In august, incepe constructia autostrazii Nadlac-Arad
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, astazi, dupa o vizita pe autostrada Timisoara-Arad, ca tronsonul Nadlac-Arad va intra in constructie la finalul lunii august. In schimb, pe tronsonul Timisoara-Lugoj exista probleme cauzate de "contestatari de profesie".
Boagiu a afirmat ca, din informatiile neoficiale pe care le are, proiectarea tronsonului de autostrada Nadlac-Arad este pe cale sa fie finalizata, urmand ca la finele lunii august acesta sa intre in executie, potrivit Mediafax.
"Pe Arad-Nadlac, din informatiile pe care le avem neoficial, pentru ca inca nu ne-au informat constructorii, eu stiu ca sunt intr-o faza avansata cu proiectarea. Ne asteptam ca pana la finalul lunii august sa aiba proiectarea deja facuta, sa intre in executie", a spus Boagiu.
Pe tronsonul Timisoara-Lugoj sunt probleme
In ceea ce priveste tronsonul de autostrada Timisoara-Lugoj, Boagiu sustine ca acest contract intampina probleme din cauza unor "contestatari de profesie" si ca asteapta decizia CNSC pentru a fi incepute lucrarile.
"Pe tronsonul Timisoara-Lugoj exista o problema cu o contestatie facuta de contestatari de profesie. Daca va uitati la firmele care au facut contestatia, veti vedea ca sunt firme care si-au facut o meserie din a contesta lictatiile. Avem unul din tronsoane care este inca la CNSC. Asteptam decizia CNSC pentru a semna si pe acest tronson", a afirmat ministrul Transporturilor.
Potrivit lui Boagiu, castigatorul licitatiei tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia urmeaza sa fie cunoscut in luna august.
"In acest moment, pana la sfarsitul lunii iulie urmeaza sa fie dat in exploatare tronsonul de la Basarabi-Murfatlar pana la ocolitoarea Constantei, plus ocolitoarea Constantei. Si dupa vizita pe care am facut-o saptamana trecuta nu am niciun motiv sa ma indoiesc ca se va intampla lucrul acesta. La licitatia pe Cernavoda-Medgidia, cel cu probleme, urmeaza sa se stie castigatorul in luna august", a spus Boagiu.
CNADNR a incheiat contracte legate de supervizarea lucrarilor de constructie a autostrazilor Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu, cu o valoare totala de aproape 94 milioane de lei, fara TVA, insa rezultatele pentru doua dintre acestea au fost contestate.
Astfel, contractul pentru supervizarea lucrarilor la autostrada Timisoara-Lugoj, in lungime de 35,12 kilometri, a fost castigat de compania franceza Louis Berger cu o oferta de 23 milioane de lei, fara TVA. Rezultatul licitatiei a fost insa contestat de asocierea romaneasca Omicron-Amepro-Septembrie Consulting.
Celalalt contract contestat vizeaza consultanta pentru lucrarile la Orastie-Sibiu, cu o lungime de 82 kilometri. Proiectul a fost castigat de asocierea Consitrans-VIA Design-Omicron-Amepro pentru 32 milioane de lei, fara TVA. Contestatia a fost depusa de consortiul Egis Romania-Ingedia Romania-Transproiect 2001.
Supervizarea pentru Nadlac-Arad (39 kilometri) a fost castigata de consortiul romanesc VIA Design-Omicron-Amepro-Consitrans, cu o oferta de 20,7 milioane lei, fara TVA.
Ultimul contract atribuit si necontestat se refera la consultanta pentru primul lot al autostrazii Lugoj-Deva (27,4 km). Asocierea castigatoare este Search Corporation-Consulgal Consultores de Engenharia e Gestao (romano-portugheza), cu o oferta de 18 milioane de lei.
Compania de Autostrazi si Drumuri a semnat in mai si iunie contractele pentru lucrarile de proiectare si executie a celor patru autostrazi atat cu firme straine, cat si romanesti. In acest caz rezultatele licitatiilor au fost contestate si solutionate ulterior, cu exceptia lotulului al doilea al autostrazii Timisoara-Lugoj, pentru care contestatia nu a fost inca solutionata.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS