Potrivit indexului pe 2016, realizat de producatorul olandez de GPS TomTom, pe primul loc in topul oraselor cu cel mai aglomerat trafic se situeaza capitala Thailandei, Bangkok.

Desi orasul beneficiaza de o retea de metrou dezvoltata si de transport cu feribotul pe canale, blocajele de pe sosele de la orele de varf dubleaza timpul de parcurgere a unei anumite distante in oras, in conditii normale.

Istanbul, cel mai mare si mai aglomerat oras al Turciei, ocupa locul doi, podurile care leaga Europa de Asia fiind practic blocate la orele cu trafic maxim. Astfel, o distanta care in mod normal se parcurge in 30 de minute, la orele de varf necesita putin sub o ora pentru a fi strabatuta. O imbunatatire in trafic s-ar putea vedea in acest an, cand se va da in folosinta o linie de metrou pe sub Stramtoarea Bosfor.

Mexico City este de notorietate din cauza traficului infernal, iar lucrurile nu par sa se indrepte. Astfel, TomTom plaseaza capitala Mexicului pe locul al treilea, in conditiile in care orasul se dezvolta cu rapiditate.

Sa conduca prin Moscova la orele serii poate fi o provocare chiar si pentru cei mai rabdatori dintre soferi. Astfel, capitala Rusiei se regaseste pe locul al patrulea in clasament, o distanta de 30 de minute fiind parcursa, in medie, in 57 de minute la orele de maxima aglomeratie in trafic.

Imediat dupa Moscova vine Sankt Petersburgul, denumit si “Parisul Estului”, datorita palatelor, bisercilor si muzeelor care se afla in oras. Dar desi aglomeratia din trafic a scazut usor fata de anul trecut, orasul rusesc tot se afla pe locul cinci in clasament.

Pe pozitia a sasea, urcand o pozitie fata de anul trecut, se regaseste capitala Romaniei. Realizatorii clasamentului comenteaza ca includerea Bucurestiului in acest index poate fi o surpriza pentru unii, dar soferii din acest oras nu sunt deloc surprinsi. Un drum de o ora prin Bucuresti poate dura, in medie, cu 26 de minute mai mult seara, cand traficul este infernal.

Chongqing este primul din cele cinci orase chinezesti aflate pe lista TomTom. Situat in sud-vestul Chinei, rezidentii acestui oras petrec 191 de ore suplimentare pe an in tyrafic, daca circula la orele de varf.

In anii ’80, Shenzhen a fost primul oras creat ca fiind Zona Economica Speciala. In consecinta, orasul a devenit un fel de Silicon Valley chinezesc, iar traficul supraaglomerat il plaseaza pe locul 8 in topul TomTom. Imediat, pe locurile 9 si 10, vin Guangzhou si Zhuhai, alte doua orase chinezesti in care soferii pierd ore intregi in trafic pentru a ajunge la destinatiile la orele de varf.

Prima metropola americana prezenta in top este Los Angeles, unde intarzierea pentru un drum de 30 de minute poate ajunge la 24 de minute la orele de maxima aglomeratie. Alte orase americane care se regasesc in indexul TomTom sunt Seattle, San Jose, San Francisco si Houston.

Topul este inchis de Chengdu, capitala provinciei chineze Sichuan, unde timpul pierdut in trafic la orele de varf a crescut cu 5% fata de anul trecut.

Indexul TomTom este realizat pe baza datelor colectate de vehiculele care circula pe principalele artere rutiere in marile orase ale lumii.