Bode: ”Niciun tronson din Autostrada Transilvania nu mai este blocat în acest moment şi nu va rămâne muzeu”. Câți km sunt în execuție
Autostrada Transilvania
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat vineri, la Borş, la inaugurarea unui nou punct de trecere a frontierei, că niciun tronson din Autostrada Transilvania nu mai este blocat în acest moment şi "nu va rămâne muzeu".
"Reafirm ceea ce am spus de foarte multe ori cu argumente: anul 2020 este anul construcţiei Autostrăzii Transilvania. În cei trei ani de guvernare PSD s-a lucrat pe două tronsoane din cele zece ale Autostrăzii Transilvania, iar restul erau în aer fără nicio perspectivă. În cele zece luni de guvernare PNL am dat coerenţă acestui proiect, abandonat de către PSD. Situaţia se prezintă în felul următor: în această lună vom da în trafic 25 de km din autostradă, după ce azi dăm în trafic cei 5,35 km între Biharia şi Borş, inclusiv acest nou punct de trecere a frontierei. Peste câteva zile vom da în trafic şi cei 18 km din secţiunea Iernut - Cheţani. Vreau cu această ocazie să felicit antreprenorul pentru modul impecabil în care a derulat acest contract", a declarat ministrul Bode, scrie Agerpres.
Potrivit acestuia, în prezent, sunt în execuţie 25 de km de autostradă, în sectorul Târgu Mureş-Ungheni, respectiv Cheţani-Câmpia Turzii. De asemenea, sunt semnate contracte de execuţie pentru tronsoanele Chiribiş-Biharia, Zimbor -Poarta Sălajului, precum şi pentru tronsonul Nuşfalău -Suplacu de Barcău, însumând 55 de km.
"Astăzi sunt bucuros să anunţ de aici câştigătorul licitaţiei pentru execuţia celor 30 de km de autostradă între Nădăşelu şi Zimbor, este o companie românească şi mă bucură acest lucru", a spus Bode, fără a nominaliza firma câştigătoare.
Ultimele două secţiuni, din cele zece, sunt în pregătire pentru lansarea procedurii de achiziţie, pentru proiectare şi execuţie, pentru tronsonul Zalău-Nuşfalău, cei 41 de km, inclusiv tunelul Meseş, termen 16 noiembrie 2020 şi la tronsonul Suplacu de Barcău - Chiribi, 26,3 km, cu termen de depunere a ofertelor 23 noiembrie 2020.
"Aşadar ce avem după zece luni de guvernare Ludovic Orban? Avem 25 de km daţi în trafic în această lună, 25 de km pe care se lucrează, 55 de km cu contracte de proiectare şi execuţie semnate, intrând astfel pe drumul ireversibil al implementării, avem 30 de km, începând de astăzi, curgând cele zece zile perioadă de contestaţie, şi avem 67 de km în procedură de achiziţie publică. Aceasta înseamnă că niciun tronson din Autostrada Transilvania nu mai este blocat în acest moment. Şi niciun tronson nu va rămâne muzeu", a subliniat Bode.
Ministrul a mai vorbit despre strategia Guvernului pe următorii zece ani privind conectarea tuturor regiunilor din ţară şi cu Europa.
"Pentru guvernarea liberală, infrastructura de transport va fi coloana vertebrală pe care se va ridica economia României. Iar Guvernul Orban şi-a propus ca următorii zece ani să fie anii reclădirii României. Avem o strategie privind dezvoltarea infrastructurii de transport în România, pe următorii zece ani prin care ne propunem să unim toate regiunile României şi mai departe cu Europa. Avem, de asemenea, în această strategie asigurată finanţarea, de la bugetul de stat, 2% din PIB în fiecare an şi din fonduri nerambursabile", a subliniat Lucian Bode.
Ministrul Lucian Bode, alături de ministrul de Externe, Bogdan Aurescu şi omologul său ungar, Szijarto Peter, au participat vineri la inaugurarea celui de al 12-lea punct de trecere a frontierei româno-ungare, Borş II - Nagykereki, fiind cel de al doilea pe autostradă, după cel de la Nădlac.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS