Blue Air trece la masuri dure ca sa ramana pe plus
Dupa euforia de anul trecut, urmata si la inceputul acestui an de deschiderea bazei de la Larnaca (prima baza a unei companii romanesti in afara tarii), sfarsitul verii a adus vesti proaste si primele declaratii de prudenta ale oficialilor companiei.
“Situatia pe piata este dificila, iar la fiecare trei luni se schimba previziunile despre profit si pierderi”, justifica Ussama motivul restructurarilor.
Mai exact, Blue Air a renuntat la patru avioane, urmand sa ramana cu sase aparate, plus alte doua care vor fi livrate de Boeing pana la finele anului. Fireste, reducerea cu un sfert a flotei se traduce prin anulari de zboruri si reduceri de personal.
Compania va renunta la bazele operationale de la Larnaca (Cipru) si Sibiu, deci aeronavele vor tranzita cele doua aeroporturi fara sa mai poata initia si zboruri de acolo catre alte destinatii. “Ciprul a fost o destinatie cu potential in perioada verii, deci asteptarile noastre au fost indeplinite in perioada iunie-august”, observa Ussama.
In plus, compania va urmari mentinerea celor mai profitabile zboruri si inchiderea celor care au randament scazut. Cat despre angajati, cei mai expusi sunt membrii echipajelor de bord, piloti si stewardese, cateva zeci fiind nevoiti sa-si faca bagajele pana la finele anului.
“De dragul imaginii, nu pot lua decizii care sa afecteze activitatea companiei. Ne asteptam ca strategia de restructurare sa duca la o crestere a profitului.” “Profit”, un cuvant repetat obsesiv de seful Blue Air, care asteapta sa vada semnul plus cand va trage linie la finele anului. Bilantul la sase luni se lasa insa asteptat.
Cititi mai multe despre strategia de criza a companiei Blue Air pe businessmagazin.ro
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS