Bucureștenii au, de marți, încă 7 kilometri și 10 stații de metrou. Primul termen pentru finalizarea Magistralei 5 a fost 2015
            Metroul din Drumul Taberei circulă, începând de marți, pe 7 kilometri, are 10 stații și este cea mai scumpă lucrare de infrastructură urbană realizată în România după 1989.        
        
		Au trecut 12 ani de la debutul proiectului, în condițiile în care în colțuri îndepărtate ale lumii a fost nevoie de mai puțin timp pentru tunele de lungimi mai mari.
	
		Licitațiile pentru metroul din Drumul Taberei au pornit în 2008, iar primele săpături în tunel cu „cârtițele”, care au fost folosite și la săparea Canalului Mânecii, au început în 2013. Șapte ani au tot săpat, dar cu multe întreruperi, din cauza tăierilor de buget, probleme juridice, infltrații de apă, prăbușiri ori fel și fel de alte incoveniente.
	Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunţat luni că metroul din Drumul Taberei - Eroilor va fi dat în trafic cu călători începând de marţi.
	"După ani de aşteptare, sunt bucuros să anunţ public că mâine, începând cu ora 12:00, magistrala de metrou M5 va fi dată în funcţiune. Ca să ajungem în această etapă nu a fost deloc uşor. A fost nevoie să depăşim, împreună cu colegii de la Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi implicit cu cei de Metrorex SA, o serie de bariere, începând de la cele birocratice, la cele administrative. Astfel, astăzi, putem spune că povestea lucrărilor de la magistrala M5 s-a încheiat. Le mulţumesc tuturor celor care au contribuit la bucuria pe care o împărtăşim alături de toţi bucureştenii, şi nu numai!", a scris Bode, pe Faecbook.
	Magistrala 5 este prima linie de metrou construită după 1989 în Romania. Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. În anul 2011 s-a semnat primul contract, cel pentru partea de structură, iar termenul era de 36 de luni. Dar, Magistrala M5 s-a confruntat cu probleme de avize, probleme de finanţare, probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.
	Linia de metrou din Drumul Taberei este una din cele mai moderne din Europa. Pentru că beneficiază de instalaţii noi, va permite circulaţia trenurilor şi la un interval de 90 de secunde. Pe noua linie de metrou vor circula 10 trenuri din actuala flota Metrorex. Alte 13 trenuri ar trebui cumpărate până în 2022, dacă licitaţiile nu se vor bloca aşa cum s-a mai întâmplat.
	În luna iunie, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a cerut scuze bucureştenilor, în numele celor 17 miniştri ai Transporturilor, pentru faptul că Magistrala M5 nu va fi gata la data de 30 iunie, susținând că problemele sunt la centrala de ventilaţie şi la staţia de pompare a apei din infiltraţii.
	Magistrala M5 de metrou, secţiunea Râul Doamnei - Eroilor, inclusiv staţia şi Depoul Valea Ialomiţei, este finanţată integral din fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T 2007 - 2013, POIM 2014 - 2020 (85%) şi de la bugetul de stat (15%). Valoarea proiectului aprobat prin HG nr. 374/2019 este de aproape 3,224 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.
            
                        
        
            
                    Pe acelasi subiect:
		
            
        
        
        
        	        
    
 VOYO

  RON
  RON
  RON
  RON
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
            
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”            
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
            
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
            
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
            
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa            
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
            
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
            
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
            
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate            
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing            
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături            
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                            
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                            
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS