Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, membrii Comisiei Centrale de Recepţie la terminarea lucrărilor de la magistrala M5 şi cei ai Comisiei de Punere în Funcţiune (PIF) au semnat procesele-verbale în urma cărora această magistrală de metrou poate fi dată în exploatare şi, totodată, în trafic cu călători.

"Astăzi s-au semnat cele două procese-verbale de către comisiile de specialitate - şi anume, cel de recepţie la terminarea lucrărilor şi cel de punere în funcţiune (PIF) a acestui obiectiv. După îndeplinirea tuturor procedurilor administrative, care au mai rămas de efectuat de către beneficiar, urmează să stabilim momentul la care metroul poate fi dat în exploatare cu călători. Suntem acum în situaţia în care pot să afirm cu certitudine că în curând bucureştenii pot să folosească cel mai aşteptat mijloc de transport din această zonă, şi anume, metroul din drumul Taberei. A fost o muncă titanică, începută din prima zi a mandatului meu de ministru, pentru a putea să le ofer bucureştenilor, din zona Drumul Taberei şi nu numai, ceea ce aşteptau de atâţia ani. Mulţumesc tuturor acelora care au făcut posibil să ajungem astăzi la acest deznodământ extrem de fericit pentru bucureşteni", a declarat ministrul de resort, Lucian Bode.

În cursul zilei de vineri, premierul Ludovic Orban a declarat că metroul Drumul Taberei se va deschide după semnarea procesului verbal de recepţie, care depinde de câteva obiecţii de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, iar rezolvarea lor este de ordinul zilelor.

"Metroul Drumul Taberei se va deschide după semnarea procesului verbal de recepţie. Iar semnarea procesului verbal de recepţie, în momentul de faţă, mai depinde de doar câteva obiecţii din partea ISU pe care le-am discutat şi cu domnul ministru şi cu conducerea Metrorex, pentru care se lucrează. Rezolvarea acestor obiecţii se va face într-un timp relativ scurt, de ordinul zilelor, nu de ordinul săptămânilor sau lunilor, aşa cum am văzut în tot felul de speculaţii pe această temă", a afirmat Orban, într-o deplasare în teritoriu, la Orşova, scrie Agerpres.

Potrivit unor surse oficiale, citate de corespondentul Știrilor ProTV Vitalie Cojocari, linia de metrou va fi dată în folosință până în 15 septembrie.

”Marele eveniment se va produce fie duminică, fie luni sau marți, săptămâna viitoare. Deci, cel târziu pe 15 septembrie veți putea călători cu metroul, iar Drumul Taberei nu va mai fi un cartier “rupt” de București. Totul depinde de semnarea procesului de recepție a lucrării. Rămân de făcut anumite lucrări la suprafață, dar am primit asigurări că acestea nu vor afecta circulația și siguranța călătorilor. Metroul are 10 stații și este cea mai importantă lucrare de infrastructură din București din ultimii 30 de ani”, a precizat jurnalistul pe Facebook.

În luna iunie, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a cerut scuze bucureştenilor, în numele celor 17 miniştri ai Transporturilor, pentru faptul că Magistrala M5 nu va fi gata la data de 30 iunie, susținând că problemele sunt la centrala de ventilaţie şi la staţia de pompare a apei din infiltraţii.

Magistrala 5 este prima linie de metrou construită după 1989 în Romania. Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. În anul 2011 s-a semnat primul contract, cel pentru partea de structură, iar termenul era de 36 de luni. Dar, Magistrala M5 s-a confruntat cu probleme de avize, probleme de finanţare, probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.

Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.