Asta s-a intamplat si joi la Orastie, unde ministrul marilor proiecte a taiat panglica unei micute autostrazi pe care un sofer o parcurge in 7 minute, dar care se leaga de o alta bucata, de 8 minute, pana la Deva, inaugurata anul trecut.  

Segmentul de autostrada Orastie Simeria, inaugurat joi, are doar 17 km si continua tronsonul  dintre Simeria si Deva, terminat in decembrie anul trecut. Avem in total inca 32 de kilometri si jumatate care leaga Deva si Orastie, dar duc tot in drumul national.

Ca sa fie gata la timp si sa se poata circula pe aceasta portiune, constructorii unui al treilea tronson au fost nevoiti sa urgenteze lucrarile la un pod. Altfel lucrarea de azi ar fi ramas izolata pe camp.

Oamenii au muncit de zor pentru ca inaugurarea a fost facuta chiar de ministrul marilor proiecte, Dan Sova.

"E prima inaugurare anul acesta, vor mai urma alte doua in august. Sper sa ajungem impreuna la 142 de kilometri anul acesta. Avem o mica discutie, o mai mare discutie din pacate, pe Orastie Sibiu, lotul 3, acolo unde avem acea alunecare de teren de 6 kilometri", a spus Sova.

Si asta pentru ca firma constructoare a ignorat planurile proiectantului si in loc sa sape un tunel a incercat sa taie un deal. Cu totul, sunt 82 de kilometri in lucru inspre Sibiu. Aici este cel mai mare viaduct din tara, care traverseaza Oltul, si care poate fi gata, peste o luna, mult prea repede fata de restul drumului. Motiv pentru care constructorul italian al podului inalt cat un bloc de 20 de etaje, sustine ca finisajele vor fi facute mai spre toamna.

Autostrada A1 este o parte a coridorului 4 PanEuropean pe care Romania nu se grabeste sa il termine.

Tronsonul  Deva - Lugoj nu are constructor, cel de la Lugoj la Timisoara are doar un segment gata, iar celalalt e neatribuit. Ca sa nu mai vorbim despre autostrada timisoara Arad, care a fost atat de bine facuta incat dupa un an si jumatate de de la deschidere s-a umplut de gropi si este in reparatii.