Autostrada Arad-Timisoara, deschisa in decembrie 2011, dupa o investitie de peste 135 mil. euro, este reasfaltata pe toata lungimea
Autostrada Arad-Timisoara, deschisa traficului in decembrie 2011, in urma unei investitii de aproximativ 135,43 de milioane de euro, este reasfaltata pe toata lungimea, dupa ce stratul de suprafata a inceput sa se deterioreze. Politistii au impus restrictii de viteza pe segmentele aflate in lucru.
Lucrarile de asfaltare au loc pe calea de circulatie de la Arad la Timisoara, pe segmente de cate cinci kilometri, care se schimba in fiecare zi, astfel ca pe lungimea acestora se poate circula cu cel mult 60 km/ora, pentru ca este disponibila o singura banda de mers, transmite Mediafax.
"S-a constatat o deteriorare a asfaltului la suprafata. Deocamdata se lucreaza pe banda intai, care se decoperteaza, dupa care este reasfaltata. Lucrarile vor continua pe a doua banda si pe calea de la Timisoara spre Arad", a declarat, marti, subcomisarul Teodor Tudur, seful Biroului de Politie Autostrazi Vest, aflat in localitatea aradeana Vinga.
De asemenea, s-au mai impus restrictii de viteza de 80 km/ora in apropierea podurilor de peste autostrada, care sunt tencuite si vopsite, dar si in zonele in care se lucreaza la acostamente, iar utilajele se afla pe banda de urgente.
Tudur a spus ca autostrada se afla inca in administrarea constructorului, iar de la deschiderea traficului nu s-a putut circula niciodata cu viteza legala de 130 km/ora, viteza maxima permisa fiind de 100 km/ora pana in momentul predarii catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumurilor Nationale din Romania.
"Chiar si dupa aceasta predare, lucrari vor mai exista, pentru ca in proiectul initial nu erau prevazute retelele de apa necesare toaletelor publice, astfel ca ele vor fi introduse ulterior", a adaugat Tudur.
Autostrada dintre Arad si Timisoara a fost deschisa traficului in decembrie 2011, iar la acea data era asfaltat drumul, insa nu erau terminate alte lucrari, precum montarea parapetelor, montarea tuturor indicatoarelor, finalizarea podurilor. Termenul de finalizare a lucrarilor a fost prelungit de mai multe ori, noul termen fiind noiembrie 2013.
De la deschiderea circulatiei, pe autostrada au avut loc de mai multe ori reparatii, in paralel cu lucrarile prevazute in proiect. Asfaltul a fost reparat si in toamna anului trecut, dupa ce s-a ondulat de la traficul greu sau au aparut probleme la imbinarile de la poduri. Reprezentantii Regionalei Timisoara a Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale afirmasera atunci ca asfaltul s-a surpat la imbinarile unor podete din cauza infiltratiilor de apa pentru ca autostrada nu a fost finalizata si nu exista inca pe toata lungimea drumului santuri de scurgere laterale.
De asemenea, in urma cu o luna, viaductul care leaga peste autostrada localitatile Sagu si Hunedoara Timisana a intrat in reparatii dupa ce au aparut crapaturi mari in asfalt, pe o lungime de o suta de metri. Viaductul fusese construit in toamna anului trecut, dar o latura a terasamentului s-a lasat, astfel ca asfaltul a crapat pe mijlocul rampei de urcare.
Lucrarile sunt executate de consortiul FCC Construccion si Astaldi.
Autostrada are o lungime de 32,25 de kilometri si face parte din coridorul IV Pan-european. Valoarea lucrarilor la acest tronson este de 482,8 milioane de lei, echivalentul a 135,43 de milioane de euro.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS