Anunțul Blue Air în legătură cu aparatele Boeing 737 MAX 8, care urmează să intre în flota companiei
Blue Air
Operatorul low-cost Blue Air, care intenționează să introducă în flotă, în vara acestui an, primul avion Boeing MAX 8, monitorizează situația și este în contact permanent cu producătorul, cu Agenția Europeană de Siguranță a Aviatiei și cu Autoritatea Aeronautică Civilă din România.
“În acest moment, este prea devreme să ne pronunțăm cu privire la comanda efectuată către Boeing. Avem încredere în măsura de precauție impusă la nivel mondial, de suspendare a zborurilor, hotărâre care pune pe primul loc securitatea transportului aerian civil. Siguranța pasagerilor și a echipajelor Blue Air este prioritară pentru noi. În acest moment, din flota noastră nu face parte modelul Boeing 737 MAX8, dar în perspectiva comenzii pe care o avem către Boeing și a faptului că intenționăm să aducem, începând cu vara acestui an, primul avion Boeing MAX 8, monitorizăm cu foarte mare atenție situația și rămânem în contact permanent cu producătorul, cu Agenția Europeană de Siguranță a Aviatiei și cu Autoritatea Aeronautică Civilă din România”, a explicat Marius Puiu, CEO Blue Air.
Potrivit acestuia, până la aceasta dată, FAA (Federal Aviation Administration) și EASA (European Union Aviation Safety Agency), nu au retras certificatele de navigabilitate pentru acest model, ci doar au suspendat temporar operarea până la aflarea și remedierea cauzelor ce au condus la acest tragic eveniment.
“Decizia noastră va fi luată ca urmare a rezultatelor investigației și garantăm pasagerilor noștri faptul că Blue Air, cu un istoric impecabil de siguranță, va avea mereu în flotă cele mai sigure avioane”, a adăugat Puiu.
Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a decis, marţi, suspendarea tuturor zborurilor în Europa cu avioane Boeing 737 MAX, în urma tragediei aviatice produse duminică în Etiopia, relatează agenţia Reuters.
Într-un comunicat emis de EASA se menţionează că această ''măsură de precauţie'' se aplică de marţi începând cu ora 19:00 GMT şi vizează ambele modele de Boeing 737 MAX date până în prezent în exploatare, respectiv MAX 8 şi MAX 9.
Decizia survine după ce autorităţile aeronautice din Regatul Unit, Franţa, Irlanda, Austria, Olanda, Italia, Belgia şi Norvegia au suspendat accesul acestui tip de avion în spaţiul aerian al acestor ţări.
Un aparat Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines, cu 157 de persoane la bord, s-a prăbuşit duminică la sud-est de Addis Abeba la scurt timp după decolare, la patru luni după un accident similar al unui avion de acelaşi tip al companiei Lion Air în Indonezia soldat cu 189 de morţi, în urma ambelor catastrofe neexistând supravieţuitori.
În prezent, companiile aeriene românești nu operează modelul Boeing 737 MAX 8, dar urmează să îl introducă în flotă în anii următori.
În 2017, operatorul românesc Blue Air anunța că a comandat șase aeronave Boeing 737 MAX 8. Totodată, Tarom urmează să achiziționeze cinci astfel de aeronave. Compania de stat a anunțat, miercuri, că aeronavele Boeing 737 MAX-8 pe care le va achiziționa vor intra în producție în 2021, urmând să fie livrate la București în 2023.
Mai multe despre:
#Blue Air#Boeing 737 MAX
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS