Aeronavele A350-900 vor fi echipate cu motoare Trent Rolls-Royce XWB, singurul tip de motor oferit pentru aceasta aeronava de catre producator, anunta grupul aerian Air France-KLM intr-un comunicat.

Noutatea acestui aparat de zbor consta in reducerea consumului de combustibil cu peste 15% fata de aeronavele curente si, de asemenea, reducerea in mod semnificativ a zgomotului si a emisiilor de gaze.

Airbus si-a lansat cel mai nou model, mai eficient cu 15% decat celelalte aparate. Cum arata avionul care a primit deja 600 de comenzi

"Prin aceasta aditie de aeronave A350 Air France si KLM vor continua sa opereze una dintre cele mai moderne flote din lume si sa-si asigure cresterea activitatilor lung-curier in paralel cu obtinerea de economii importante la nivel de costuri", a afirmat Alexandre de Juniac, CEO-ul grupului aerian Air France-KLM.
 
"Aceasta aeronava aduce avantaje semnificative in ceea ce priveste impactul asupra mediului inconjurator si va contribui la atingerea obiectivelor ambitioase de reducere a zgomotului si a emisiilor de dioxid de carbon", a precizat
Peter Hartman, presedintele si CEO-ul KLM.

Totodata, grupul aerian a semnat miercuri o intelegere preliminara cu Rolls-Royce prin care va echipa noile aeronave A350 cu motoare Trent XWB. Intelegerea prevede ca o parte din procesul de mentenanta a acestora sa fie realizat de Air France Industries KLM Engineering & Maintenance.

Contractul cu Airbus finalizeaza o comanda ferma pentru 50 de aeronave, dintre care 25 Airbus A350-900 si 25 Boeing 787-9 anuntata in septembrie 2011. In luna decembrie a aceluiasi an, Air France-KLM a semnat un contract si pentru achizitionarea a 25 de Boeing-uri 787-9 si optional pentru alte 25 de aeronave.

Aceasta comanda comuna Air France - KLM de aeronave lung-curier isi propune sa inlocuiasca pe termen mediu aeronavele cu 200/350 locuri existente in prezent in cadrul flotei si, de asemenea, are scopul de a sustine cresterea grupului, precizeaza compania intr-un comunicat.

Pe baza planului de flota provizoriu, primul Boeing 787-9 va intra in serviciul KLM in 2016, in timp ce primul Airbus A350-900 va intra in serviciul Air France in 2018. In viitor, cele doua companii aeriene vor opera ambele tipuri de aeronave.

Operatorul francez Air France a fuzionat cu cel olandez KLM in 2004, formand una dintre cele mai mari grupuri aeriene din lume. Cei doi opereaza in continuare sub vechile denumiri, dar in urma fuziunii au lansat un program comun de fidelitate, numit Flying Blue. Anul trecut, grupul Air France-KLM a transportat peste 77 milioane de pasageri la nivel global si aproape 500.000 de calatori din si spre Romania. Flota companiei nou-infiintata, alcatuita din 573 aeronave, deserveste 243 de destinatii din 103 tari de pe glob.