Afacerile din transport, din nou pe plus
Anii grei de criza i-au invatat si pe transportatorii nostri lectia supravietuirii. Multi au revenit la profit si isi permit sa cumpere camioane noi. Din pacate banii frumosi nu vin din tara. Firmele romanesti transporta marfuri la preturi de super oferta in Italia, Germania sau Franta.
Cu ochii pe calculator, sefii de la Bucuresti urmaresc toata flota firmei plecata prin Vest: 16 din cele 17 autotrenuri alearga pentru clienti straini. "Toate camioanele le am in comunitate. Le-as putea tine acolo nonstop. Cand descarca vine urmatoarea comanda", spune Octavian Teodorescu, director comercial Italia Speed.
Mihaiu Pasol, directorul de marketing al unui importator de autocamioane, spune ca trasportatorii revin la un optimism moderat.
Optimismul inseamna putin peste 5 procente de crestere in 2011. Asta dupa ce un sfert din firmele mici au disparut anul trecut si mii de camioane au fost recuperate. Acum, romanii isi permit iarasi sa incheie contracte de leasing pentru camioane noi, mai ecologice, pentru care care platesc taxe de tranzit prin Europa mai mici cu sute de euro.
Noile camioane euro 5 nu sunt doar frumoase si puternice, ci mai ales economice. Asa ca ele consuma doar 30 de litri la 100 de km cu o incarcatura de 40 de tone. Pentru o masina mica e enorm, pentru o firma de transport inseamna diferenta intre rentabilitate si faliment. Mai ales acum cand carburantul reprezinta aproape jumatate din cifra de afaceri.
Economia a prins viteza in vestul Europei si ne trage incet, dar sigur dupa ea. Romanii fac insa profit pentru ca soferii nostri au salarii la jumatate, asa ca firmele isi permit tarife mai mici cu 5% fata de occidentali. Se cauta asadar din nou soferi profesionisti cu experienta. Salariile pot ajunge si la 2.500 de euro, iar conditiile de munca sunt occidentale.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS